Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

25.05.2007
piątek

30. rocznica „Gwiezdnych wojen”

25 maja 2007, piątek,

StarWarsDZIESIĘĆ NAJLEPSZYCH GIER STAR WARS (Z JEDNYM WYJĄTKIEM)

Mija 30 lat od premiery „Gwiezdnych wojen” George’a Lucasa. Z tej okazji prezentujemy wybór najlepszych gier rozgrywających się w uniwersum „Star Wars”.

Fani kosmicznej sagi oglądając na ekranie niezwykłe światy zastanawiali się, co kryje się za kadrem, co można znaleźć w miejscach ledwie muśniętych okiem kamery, czyli na przykład kim są Tuskanie, skąd pochodzą Twilekańskie tancerki, jak wygląda wnętrze Sokoła Milenium i przede wszystkim –  co było przed „Nową Nadzieją”? Na część pytań odpowiedzieli autorzy książek i komiksów, tworzonych pod czujnym okiem Lucasfilmu, dbającego o spójność sagi. Wciąż były to jednak tylko opisy i rysunki. Aż do nadejścia pecetów, a wraz z nimi gier komputerowych. Wreszcie można udać się w podróż po galaktyce „Gwiezdnych wojen” i z obserwatora zmienić się w uczestnika wydarzeń.

LucasArts Entertainment Company, firma komputerowa stworzona przez George’a Lucasa, jest obecna na rynku od 1990 roku (od 1982 działała jako Lucasfilm Games i produkowała gry na ATARI). W ciągu tych siedemnastu lat w studiu LA stworzono 50 gier na platformę PC (łącznie z rozszerzeniami), których akcja osadzona jest w uniwersum „Star Wars”. Poniżej – subiektywny ranking dziesięciu najlepszych.

Czytaj całość »

24.05.2007
czwartek

You Are Empty – recenzja gry

24 maja 2007, czwartek,

YouAreEmptySZPITAL PRZEMIENIENIA

Zazwyczaj w Technopolis pod niebiosa wychwalamy gry naszych wschodnich sąsiadów – Rosjan i Ukraińców. Jednak zgodnie z prawami probabilistyki musi się w końcu zdarzyć wyjątek od każdej reguły. Taki jak „You Are Empty”.

Bohater „You Are Empty”, anonimowy oficer Armii Radzieckiej, budzi się ze śpiączki w szpitalu psychiatrycznym. I zdaje się, że jest tam jedyną osobą przy zdrowych zmysłach. Bez żadnego wyraźnego powodu atakują go oszalali pacjenci, pielęgniarki przypominające strzygi i zamaskowani napastnicy uzbrojeni w mauzery.

Szybko okaże się, że to wynik naukowego eksperymentu zwanego „Przemianą” – próby stworzenia Nowego Człowieka. Robotnicy, przemienieni w niestrudzonych budowniczych (hutników, drogowców itd.) zamiast zajmować się pracą, likwidują z pomocą swoich narzędzi każdego, kto stanie im na drodze. Wyposażeni w śmigło (!) spawacze, latają z palnikami i przypiekają nimi wrogów ludu. Z długiego snu powstają zahibernowani (na wszelki wypadek), zaprawieni w bojach krasnoarmiejcy (w szynelach do ziemi i czapkach budionnówkach) uzbrojeni w mosiny z bagnetem.

Czytaj całość »

23.05.2007
środa

Największe forum internetowe na świecie

23 maja 2007, środa,

VOX POPULI

Japończycy mogą pochwalić się imponującym internetowym „megafonem”, przy pomocy którego walczą ze społecznym tabu.

Odsłona pierwsza: 3 maja 2000 roku siedemnastolatek ukrywający się pod pseudonimem Neomugicha zamieszcza na pewnym forum internetowym enigmatyczną informację na temat planowanego zamachu terrorystycznego. Pozostali użytkownicy od razu zbywają ją jako próbę podszywania się pod innego, prawdziwego zamachowca. Trzy kwadranse później chłopak znajduje się już w autobusie jadącym do Hieroshimy. Terroryzuje pasażerów przy użyciu noża, jeden z nich ginie od zadanych obrażeń,  trójka zostaje ranna. Policja ujmuje nastolatka, a zszokowani użytkownicy forum analizują wydarzenia sprzed wypadku.

Czytaj całość »

22.05.2007
wtorek

Nowy operator komórkowy

22 maja 2007, wtorek,

myAvonKOBIECA TELEFONIA

Po telefonii bankowej (mBank) przyszedł czas na telefonię kobiecą, czyli sieć myAvon należącą do kosmetycznej firmy Avon.

Firma Avon ma ponad 220 tysięcy konsultantek w Polsce, a każda z nich obsługuje około 10 klientek. Prosty rachunek dowodzi, że nowy wirtualny operator komórkowy korzystający z infrastruktury sieci Orange może liczyć na wielu potencjalnych użytkowników.

Ci jednak, którzy liczyli nie tylko na rewolucję w sposobie obsługi klientów, ale także i innowacyjną, a przynajmniej bardzo tanią ofertę, będą zawiedzeni. MyAvon oferuje stawki za połączenia na zewnątrz sieci mniej atrakcyjne niż większość dotychczasowych operatorów – 69 gr. za minutę (40 gr. w obrębie sieci), 20 gr. za wysłanie wiadomości SMS i 45 gr. za MMS’a. Także oferta telefonów jest bardzo skromna – na razie dostępny jest jedynie typowo kobiecy aparat Alcatel OT 630 w dwóch kolorach (bordowy i czarny), w cenie 350 zł z dostawą do domu.

Czytaj całość »

18.05.2007
piątek

Frontline: Kursk – recenzja gry

18 maja 2007, piątek,

KurskBLITZKRIEG CD.

Na pierwszy rzut oka „Frontline: Kursk” nie robi wielkiego wrażenia, ma takie sobie pudełko i cenę jak gra sprzed trzech lat. Ale nie dajcie się zwieść pozorom. To właśnie „Frontline: Kursk” jest jak dotąd najmocniejszym kandydatem do tytułu „RTS roku”.

Cztery lata temu rosyjska firma Nival Interactive wprowadziła na rynek pierwszą część doskonałej serii „Blitzkrieg”. Ten RTS osadzony w realiach drugiej wojny światowej szybko zdobył uznanie wśród miłośników gatunku. Znakiem firmowym serii jest specyficzny mechanizm gry: rezygnacja z warstwy ekonomicznej (wszystkie jednostki dostarczane są bezpośrednio na pole walki), złożony, choć intuicyjny interfejs pozwalający na wydawanie wielkiej liczby rozkazów oraz wierność historycznym realiom.

Jednak najważniejszą zmianą był sposób organizacji walki komputerowego przeciwnika. „Blitzkrieg”, wbrew swojej nazwie, nie jest „grą błyskawiczną”. Każda misja, obronna czy ofensywna, wymaga starannych przygotowań – planowania, rozpoznania, przygotowania artyleryjskiego. Rzucenie wszystkich czołgów do nieprzygotowanego natarcia powoduje zawsze szybką i bolesną porażkę. Jednym zdaniem – jest w „Blitzkriegu” wszystko, co stratedzy lubią najbardziej. Dwa lat później pojawiła się kontynuacja, zrealizowany w pełnym 3D „Blitzkrieg II”. Mimo nowych możliwości graficznych gra nie spotkała się z ciepłym przyjęciem, bo… była wyraźnie łatwiejsza od poprzedniczki.

„Frontline: Kursk”, wyprodukowany przez rosyjską (a jakże!) firmę NGame to wykorzystujący silnik „Blitzkriega II” RTS mający wszystkie zalety pierwowzoru, ale pozbawiony wad drugiej części.

Czytaj całość »

17.05.2007
czwartek

Coraz więcej Internetu

17 maja 2007, czwartek,

InternetPOŁĄCZONYCH PRZYBYWA

Jeśli już dziesięciolatkowie rozmawiają w tramwaju o wyższości jednych usług szerokopasmowego dostępu do sieci nad drugimi, to nie trzeba naukowych badań, by przekonać się, że jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju Internetu w Polsce.

Raport z cyklu „Broadband Barometer” stworzony przez ogólnoświatową organizację badawczą IDC we współpracy z firmą Cisco pozwala jednak spojrzeć na to zjawisko z naukowego punktu widzenia.

W Polsce pod koniec zeszłego roku było około 3,2 mln Internautów z szerokopasmowym dostępem do Sieci. W porównaniu z czerwcem 2006 roku przybyło ich 20%. Wśród najpopularniejszych technologii dostępu zdecydowanie dominują (57%) rozwiązania typu DSL, z Neostradą na czele. Szybko przybywa jednak użytkowników dostępu oferowanego przez telewizje kablowe (na koniec 2006 roku ich udział w rynku wynosił już 28%). Trzej najwięksi dostawcy usług – TP, UPC i Multimedia – razem posiadają 64% udziałów w rynku.

Czytaj całość »

16.05.2007
środa

Nic do ukrycia

16 maja 2007, środa,

DigitalMicroscopeNIC DO UKRYCIA

Gratka dla podglądaczy mikroświata – USB Digital Microscope firmy DinoLite pozwala oglądać przedmioty nawet w 200-krotnym powiększeniu!

Przybliżone obrazy można nie tylko podziwiać, ale również archiwizować w postaci zdjęć bądź materiału filmowego o rozdzielczości VGA (640 x 480).

Obiekt zainteresowania oświetlany jest czterema wbudowanymi diodami LED. Urządzenie za pomocą USB można podłączyć do komputera, co pozwala wyświetlać obraz na ekranie monitora.

Czytaj całość »

14.05.2007
poniedziałek

Technologia 3D

14 maja 2007, poniedziałek,

TAJEMNICE TRZECIEGO WYMIARU

Co oznacza 3D? Dowcipni powiedzieliby, że Dolary Dolary Dolary. I mieliby rację. Technologia 3D pochłania ich miliony. Ale szacowane zyski są jeszcze większe.

Proszę sobie wyobrazić, jakie podniecenie musiało towarzyszyć widzom zgromadzonym 28 grudnia 1895 roku w paryskim Salonie Indyjskim Grand Cafe podczas pierwszej publicznej projekcji filmu braci Lumiere „Wjazd pociągu na stację w La Ciota”. Ten niemy, czarno-biały obraz wydawał się widzom do tego stopnia realny, że na widowni wybuchła panika. Ludzie z pierwszych rzędów pouciekali z miejsc.

Współcześni widzowie oswojeni z ekranem nie reagują już tak żywo na ruchome obrazy. Ale może się to zmienić dzięki technologii 3D.

Czytaj całość »

10.05.2007
czwartek

Test Drive Unlimited – recenzja gry

10 maja 2007, czwartek,

TestDriveMIUZIK PLEY, ŁOKIEĆ ZA SZYBĄ

„Test Drive Unlimited” to tytuł, na który trzeba uważać. Nawet zdeklarowanego stratega może zamienić, o zgrozo, w miłośnika komputerowych wyścigów samochodowych.

Kiedyś, bardzo dawno temu, wszystkie gry wyścigowe wyglądały podobnie – kilka, góra kilkanaście modeli samochodów, oczywiście bez licencji na prawdziwe marki, zamknięte tory, czasem wystylizowane na miejskie ulice i kolejne wyścigi z coraz bardziej wyśrubowanymi czasami w punktach kontrolnych. Było, minęło.

Teraz każda gra wyścigowa ma interaktywne środowisko, dostępne alternatywne trasy, ruch uliczny i ambicję dokładnego odtworzenia przynajmniej kawałka prawdziwego świata, od Londynu aż po Tokio. Czy można wymyślić coś nowego w tej konkurencji? „Test Drive Unlimited” dowodzi, ze jak najbardziej.

Czytaj całość »

css.php