Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

4.07.2007
środa

Internetowe blagi reklamowe

4 lipca 2007, środa,

BLAGA NA BLOGU

Przeczytałeś właśnie opinię internauty, który z entuzjazmem poleca nowy aparat cyfrowy, rower czy szampon. Może to rzeczywiście zadowolony klient, a może wynajęty przez producenta klakier? Internet to dziś również miejsce bardzo agresywnych i niejawnych kampanii reklamowych.

W czasach, gdy reklamy są wszechobecne, a nadmiar produktów utrudnia dokonanie wyboru, coraz więcej osób opiera się na opiniach i rekomendacjach innych. A sieć jest do tego wręcz idealna. Amerykański portal www.epinions.com codziennie ma miliony odwiedzin. Pojawiło się już nawet pojęcie social shopping (konsumenckie kupowanie), czyli wybór oparty na zdaniu sieciowej społeczności. Polskie portale konsumenckie, takie jak opiniuj.pl, dobrywybor.pl czy komentuj.pl, nie mają jeszcze tej siły rażenia. Na razie polscy e-zakupowicze zasięgają języka głównie na forach dyskusyjnych i przy lekturze blogów tematycznych.

Zauważyli to przedstawiciele branży reklamowej.

Czytaj całość »

26.06.2007
wtorek

Nowy interes – mapy w sieci

26 czerwca 2007, wtorek,

MYSZKĄ PO MAPIE

Koniec ze ślęczeniem nad mapami. Koniec z rozmyślaniem, gdzie to jest i jak tam dojechać. Teraz drogę wskaże lokalizator internetowy. W polskiej sieci rozpoczyna się wielka wojna małych map. O niemałe pieniądze.

Takiej premiery, jaką miał Zumi, polski Internet jeszcze nie widział. Najpierw uroczysta prezentacja, potem wielotygodniowa kampania reklamowa we wszystkich mediach. Można ulec złudzeniu, że na rynek wchodzi nowa sieć telefonii komórkowej. Tymczasem Zumi to lokalizator internetowy, czyli serwis oferujący interaktywną mapę Polski. Użytkownik jednym ruchem myszki może płynnie przejść od mapy drogowej całego kraju do szczegółowego planu interesującej go miejscowości. Jeśli nie wie, gdzie jej szukać, może wpisać adres, a serwis sam mu wskaże poszukiwane miejsce. Podpowie, jaką wybrać trasę, by tam dojechać, a nawet pokaże konkretny dom, bo obok klasycznych map graficznych Zumi dysponuje też fotomapą, czyli satelitarnymi zdjęciami Polski. Spora ich część jest wysokiej rozdzielczości, dzięki czemu zbliżając wybrany fragment można dojrzeć drobne szczegóły topograficzne – domy, drzewa, ulice.

Czytaj całość »

20.06.2007
środa

David Douillet Judo

20 czerwca 2007, środa,

JudoWIRTUALNE DOJO

Gra „David Douillet Judo” zebrała bardzo niepochlebne opinie. Jestem zmuszony zgłosić swoje votum separatum.

David Douillet to utytułowany francuski judoka, walczący w kategorii wagowej +95 kg, zdobywca dwóch złotych medali olimpijskich. Znany sportowiec firmuje swoim nazwiskiem pierwszą komputerową grę poświęconą judo.

Program w żadnym wypadku nie zalicza się do popularnej kategorii „fighting games”, zwanej przez tubylczą młodzież „nawalankami”. „David Douillet Judo” jest rasowym symulatorem sportowym. A symulatory, jak wiadomo, to kategoria programów przeznaczonych przede wszystkim dla sympatyków tego co jest w nich symulowane. Zatem z definicji symulatory muszą być jak najbardziej realistyczne, czyli – skomplikowane i trudne.

Czytaj całość »

14.06.2007
czwartek

„Jak zarabiać w Internecie. Poradnik dla przedsiębiorczych webmasterów” – Paweł Grzesiak

14 czerwca 2007, czwartek,

InternetDOCHODOWA STRONA WWW

Chyba każdy prowadzący własny serwis internetowy chce, by w końcu przynosił on zyski, nawet symboliczne, które pokryłyby przynajmniej koszt domeny i hostingu. Paweł Grzesiak, wieloletni praktyk w tworzeniu i wdrażaniu serwisów internetowych, podpowiada, co należy zrobić, by to osiągnąć.

W książce „Jak zarabiać w Internecie. Poradnik dla przedsiębiorczych webmasterów” autor wymienia różne sposoby pozyskiwania pieniędzy – począwszy od programów partnerskich, przez mikropłatności i reklamę kontekstową, a na współpracy z sieciami reklamowymi skończywszy. Oprócz wyjaśnienia, na czym polega każdy ze sposobów autor odpowiada też na pytanie „czy to się opłaca?” i wskazuje firmy, które pomogą zrealizować wybrane przez nas rozwiązanie (np. płatności SMS) na stronie www.

Czytaj całość »

6.06.2007
środa

Piraci z Karaibów: Na krańcu świata – recenzja gry

6 czerwca 2007, środa,

PiraciKLĄTWA JACKA SPARROWA

Kiedyś – hiszpańskie galeony wypełnione srebrem, napady na portowe miasta, huk dział, morskie bitwy i egzotyczne piękności. A dziś? Co najwyżej ściąganie nielegalnych MP3 z Internetu. I to ma być piractwo?

„Piraci z Karaibów: Na krańcu świata” to już trzecia gra inspirowana filmowymi przygodami kapitana Sparrowa. Dwie poprzednie, „Piraci z Karaibów” i „Piraci z Karaibów: Legenda Jacka Sparrowa” (są konsekwentni w wymyślaniu tytułów, prawda?) nie wzbudziły, najdelikatniej mówiąc, zachwytu graczy. I nic dziwnego – żelazna zasada głosi, że komputerowe adaptacje kinowych przebojów nie są zwykle warte nawet plastiku, na którym zostały wytłoczone. Dlaczego? Ależ to oczywiste – albo się robi grę, albo materiał promocyjny na potrzeby filmu. Zresztą, choć temat nośny a środowisko wprost wymarzone, wśród wszystkich pirackich gier ostatnich kilku lat tylko niezawodny Sid Meier stworzył prawdziwe arcydzieło („Pirates!”). Piracka klątwa?

Czytaj całość »

5.06.2007
wtorek

Audio Kurs „World Today” – nauka języka angielskiego

5 czerwca 2007, wtorek,

AngielskiMIŁO I PRZYJEMNIE

Mam dobrą wiadomość dla tych, którzy nie lubią marnować czasu i dla tych, co wciąż obiecują sobie, że popracują nad swoim angielskim.

Wystarczy mieć przy sobie w samochodowym albo przenośnym odtwarzaczu CD jedną z płyt wydanych przez wydawnictwo Edgard w cyklu pod tytułem „World Today” i słuchać jej do skutku, czyli tak długo jak trzeba, by nowe zwroty i pojęcia zapadły nam w pamięć. Idą wakacje, więc spędzimy jeszcze więcej czasu w pociągach, autobusach, na plażach, gdzie w miłym odrętwieniu możemy jednocześnie odpoczywać i szlifować angielski.

Seria jest przeznaczona dla średniozaawansowanych i zaawansowanych i składa się z trzech części o różnej tematyce: „Nature & The Environment”, „Technology & Science” oraz „News & Society”.

Czytaj całość »

30.05.2007
środa

„Blogowanie w biznesie” – Jeremy Wright

30 maja 2007, środa,

Blogowanie_w_biznesieBUDUJEMY NOWY BLOG!

Czy firma powinna mieć własnego bloga? Na to pytanie – twierdząco oczywiście – odpowiada Jeremy Wright. W książce „Blogowanie w biznesie” podpowiada co należy zrobić, by prowadzić udany blog i nawiązać dobry kontakt z Internautami.

Wright zaczyna od podstaw, czyli wyjaśnia czym są w ogóle blogi oraz jak zmieniły one Internet. Następnie dokonuje klasyfikacji blogów, pokazuje na konkretnych przykładach jak różnorodnie można je wykorzystać (zarówno w komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej) oraz udowadnia jak posiadanie własnego bloga i czytanie innych może przełożyć się na sukces firmy.

Książka dostarcza nie tylko ogólnych informacji na temat blogosfery, ale i prezentuje narzędzia, które pozwalają ją monitorować i wyszukiwać wpisy na nasz temat. Wright nie skupia się jedynie na firmowych blogach, dużą uwagę poświęca również blogom Internautów – wszakże oni są najważniejsi. Dlatego należy czytać ich opinie na nasz temat, reagować na nieprzychylne i naprawiać błędy. Wszystko po to, by tworzyć jak najlepszą atmosferę wokół firmy.

Czytaj całość »

29.05.2007
wtorek

Dzieci w sieci…

29 maja 2007, wtorek,

DZIECI W SIECI…

Portale społecznościowe mogą być niebezpieczne dla dzieci, poinformowało w poniedziałek 28 maja Biuro Rzecznika Praw Dziecka na specjalnej konferencji.

Prezentację wyników badań przeprowadzonych przez Biuro Rzecznika przyćmiła lustracja Teletubisiów (choć przypomnijmy, że śledztwo w ich sprawie wytoczyła już w 1999 r. amerykańska prawica), niemniej jednak należy do nich podejść z większą powagę, niż do problemu, czy Tinky Winky jest gejem.

Czytaj całość »

28.05.2007
poniedziałek

God of War 2

28 maja 2007, poniedziałek,

GodOfWar2TYLKO JEDEN SPARTANIN

Zamiast trzystu Spartan jest tu tylko jeden. Zamiast bitwy pod Termopilami, historia bardzo luźno związana z grecką mitologią. Ale i tak produkcji „God of War 2” trudno nie porównywać z filmem Zacka Snydera „300”. Przede wszystkim ze względu na podobną, komiksową stylistykę, tempo oraz brutalne sceny walki.

Akcja dzieje się w starożytnej Grecji. Wcielamy się w postać spartańskiego wojownika Kratosa, który rzuca wyzwanie bogom Olimpu. Zanim staniemy twarzą w twarz z Zeusem, będziemy musieli pokonać setki pomniejszych przeciwników. Powalimy między innymi Kolosa z Rodos, spotkamy też Prometeusza i Ikara.

Antyczna scenografia oraz wyraźne i niekonwencjonalne nawiązania do mitologii są jednym z atutów tego tytułu.

Czytaj całość »

css.php