Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

30.05.2007
środa

„Blogowanie w biznesie” – Jeremy Wright

30 maja 2007, środa,

Blogowanie_w_biznesieBUDUJEMY NOWY BLOG!

Czy firma powinna mieć własnego bloga? Na to pytanie – twierdząco oczywiście – odpowiada Jeremy Wright. W książce „Blogowanie w biznesie” podpowiada co należy zrobić, by prowadzić udany blog i nawiązać dobry kontakt z Internautami.

Wright zaczyna od podstaw, czyli wyjaśnia czym są w ogóle blogi oraz jak zmieniły one Internet. Następnie dokonuje klasyfikacji blogów, pokazuje na konkretnych przykładach jak różnorodnie można je wykorzystać (zarówno w komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej) oraz udowadnia jak posiadanie własnego bloga i czytanie innych może przełożyć się na sukces firmy.

Książka dostarcza nie tylko ogólnych informacji na temat blogosfery, ale i prezentuje narzędzia, które pozwalają ją monitorować i wyszukiwać wpisy na nasz temat. Wright nie skupia się jedynie na firmowych blogach, dużą uwagę poświęca również blogom Internautów – wszakże oni są najważniejsi. Dlatego należy czytać ich opinie na nasz temat, reagować na nieprzychylne i naprawiać błędy. Wszystko po to, by tworzyć jak najlepszą atmosferę wokół firmy.

Książkę czyta się z zainteresowaniem, jednak z punktu widzenia polskiego przedsiębiorcy czy autora bloga należy nieco sceptycznie podejść do entuzjazmu Wrighta. Wiadomo – rynek anglojęzyczny jest znacznie większy od naszego. Dlatego też inne są doświadczenia takich gigantów jak Microsoft, Sun Microsystems, Disney czy General Motors, o których wspomina autor, a z pewnością inne polskich firm.

Jeśli więc ktoś pod wpływem „Blogowania w biznesie” postanowi założyć bloga, niech się nie zniechęca, że nie czytają go setki tysięcy Internautów miesięcznie. Najważniejsze jest – jak podkreśla Wright – że blog umożliwia pokazanie „ludzkiej” twarzy firmy, jest darmową promocją, a przede wszystkim – pozwala na rozmowę z osobami, które interesują się naszą pracą i oferowanymi produktami.

Wojciech Krusiński

MerlinJeremy Wright, Blogowanie w biznesie, tłum. Kinga Robson, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007, s. 232.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 1

Dodaj komentarz »
  1. w przypadku wielkiej firmy z zyskaniem ogromnej rzeszy czytelnikow problemow nie bedzie, blog bedzie w zakladce na stronie glownej. wazne, zeby byl pisany ciekawie i regularnie.

css.php