Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

1.10.2007
poniedziałek

Medieval II Total War: Królestwa – recenzja gry

1 października 2007, poniedziałek,

KrolestwaNA ZAKON MARSZ!

„Nie można obudzić człowieka, gdy udaje, że śpi” – mówi przysłowie Komanczów, które pojawia się przy okazji jednej z toczonych bitew (każdej towarzyszy cytat związany z realiami historycznymi).

Choć „Medieval II Total War: Królestwa”, to jedynie dodatek, można śmiało powiedzieć, że ogromem i jakością zdecydowanie przyćmił podstawową wersję gry.

Dostajemy tu ponad 150 nowych jednostek wojskowych, aż cztery nowe kampanie, a także 23 armie do dyspozycji. To wszystko sprawia, że możemy się wcielić w takie historyczne znakomitości jak konkwistador Hernan Cortés, Ryszard Lwie Serce czy William Wallace.

Rozgrywkę umila świetna oprawa dźwiękowa i doskonała grafika, dzięki której samo oglądanie bitew jest przyjemnością.

Czytaj całość »

28.09.2007
piątek

The Secrets of Atlantis: The Sacred Legacy – recenzja gry

28 września 2007, piątek,

AtlantisROZPROSTUJ SZARE KOMÓRKI

Nowa część legendarnej gry „Atlantis”: czy warto igrać z uświęconym dziedzictwem?

Trzy pierwsze części „Atlantis”, stworzyło francuskie studio Cryo, przez długi czas będące jednym z najważniejszych deweloperów gier przygodowych na świecie. Przy produkcji każdej z nich pracował, jako szef zespołu programistów, Eric Safar. W 2002 roku, po porażce gry „Frank Herbert’s Dune” studio Cryo przestało istnieć, pogrążając w nieutulonym żalu miłośników gatunku. Część zespołu przeszła do nowej firmy, o wiele mówiącej nazwie „Atlantis Interactive”, założonej właśnie przez Erica Safara. Pierwsza gra nowego studia, „Atlantis: Evolution” (2004), nie zyskała wielu przychylnych recenzji.

Za to najnowsza, „The Sacred Legacy”, wygląda już całkiem nieźle.

Czytaj całość »

27.09.2007
czwartek

Uwe Boll kręci kolejne filmy na podstawie gier komputerowych

27 września 2007, czwartek,

NOWE POTWORY DOKTORA BOLLA

Ulubiony reżyser wszystkich graczy, doktor Uwe Boll, zamierza w najbliższym czasie stworzyć dwa następne dzieła, oba oparte o fabuły niemieckich gier.

Pierwsza z nich: „Legend: Hand of God”, z gatunku cRPG, ma ukazać się lada chwila, druga: „Sabotage”, stealth shooter (czyli tzw. „skradanka”) osadzony, a jakże, w realiach drugiej wojny światowej, ukaże się pod koniec przyszłego roku. Drugi film powstaje na zamówienie dewelopera, a jego premiera ma być zgrana w czasie z premierą gry w wersji PC.

Jest to wyraźna zmiana w stosunku do poprzednich obrazów „światowego lidera w adaptacjach gier komputerowych” jak nazywa siebie firma Boll KG. Dotychczas realizowała ona filmy oparte o starsze gry, do których prawa Boll kupował za stosunkowo niewielkie pieniądze.

Czytaj całość »

26.09.2007
środa

Recenzja książki: „Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych” – Jakob Nielsen, Hoa Loranger

26 września 2007, środa,

OptymalizacjaTWOJE DWIE MINUTY

Masz niewiele czasu, by zatrzymać Internautę na swojej stronie. Jakob Nielsen podpowiada, jak tego dokonać.

Dobra strona internetowa musi być przede wszystkim użyteczna i łatwa w obsłudze. Jeśli nie spełnia tych podstawowych kryteriów, choćby była i najładniejsza w Internecie, to i tak nikt na nią nie powróci. A przecież po to tworzymy strony – by Internauci, którzy na nią trafią, czuli się dobrze, nie mieli żadnych problemów z nawigacją i chcieli ją odwiedzić ponownie.

Rady jak to zrobić zawarte są w książce „Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych” Jakoba Nielsena i Hoa Loranger.

Czytaj całość »

25.09.2007
wtorek

Tani komputer multimedialny

25 września 2007, wtorek,

MCP73TANI KOMPUTER MULTIMEDIALNY

Dzisiaj NVIDIA wypuściła na rynek tani komputer (ok. 1000 zł) wyposażony w zintegrowane rozwiązanie graficzne zaprojektowane specjalnie dla procesorów Intela.

Jak przekonywali przedstawiciele NVIDII na konferencji prasowej ich rozwiązanie będzie przełomem w tworzeniu komputerów dla masowego odbiorcy. W cenie mniej więcej tysiąca złotych komputer będzie mógł być wykorzystywany do celów biurowych i aplikacji multimedialnych jak np. Google Earth, jak również do celów rozrywkowych.

Czytaj całość »

21.09.2007
piątek

Sony Ericsson P1

21 września 2007, piątek,

P1TELEFON NOWEJ GENERACJI

Firma Sony Ericsson wprowadziła na polski rynek smartfon o nazwie P1. Jest to rozbudowany telefon komórkowy nowej generacji o wymiarach 106 x 55 x 17 mm i wadze 124g. Posiada ekran dotykowy o rozmiarze 2.6 cala (rozdzielczość: 240 x 320 pikseli).

P1 można z powodzeniem wykorzystywać w celach biznesowych, jak i rozrywkowych. Posiada bezprzewodowy dostęp do Internetu, natychmiastowe powiadomienie o nowych e-mailach, możliwość przeglądania i edytowania dokumentów w najpopularniejszych formatach, skaner wizytówek czy możliwość rozpoznawania pisma odręcznego.

P1 wyposażony jest w aparat o rozdzielczości 3,2 megapiksela oraz lampę błyskową.

Można go również wykorzystać jako odtwarzacz plików filmowych i muzycznych, a także radia FM. Obsługuje pamięci Memory Stick Micro. Do urządzenia można w każdej chwili dokupić nowe aplikacje (np. przeliczniki walut, słowniki).

P1 kosztuje ok. 2200 zł.

19.09.2007
środa

10. rocznica „Oddworld: Abe’s Oddysee”

19 września 2007, środa,

AbeODDYSEJA ABEGO

Jest w historii gier video kilka tytułów zasługujących na miano „kamieni milowych”. Tacy twórcy jak Sid Meier, Lawrence Holland, Toby Gard czy Tim Schafer wyznaczyli na długo nowe standardy, do których inni starają się jedynie dostosować. Czy może być większe osiągnięcie? Tak. Można stworzyć genialną grę, której nikt nie odważy się naśladować.

Mija właśnie dziesięć lat od dnia, w którym Lorne Lanning zaprezentował światu swoje dzieło – „Oddworld: Abe’s Oddysee”. Ten program, wydany w 1997 roku na platformę PC i konsolę Playstation, wymyka się wszelkim próbom klasyfikacji.

Najłatwiej powiedzieć, że jest to skomplikowana gra platformowa, ostatnia już chyba pozycja tego niezwykle popularnego niegdyś gatunku. Rzeczywiście – główny bohater przemieszcza się po dwuwymiarowych planszach, starając się przy pomocy skoków i sprintów uniknąć zastawionych przez programistów pułapek. I tu kończą się wszelkie podobieństwa ze zręcznościowymi grami dla dzieci.

Czytaj całość »

18.09.2007
wtorek

Medal of Honor Airborne – recenzja gry

18 września 2007, wtorek,

AirborneMEDAL OF HONOR – DESANT

Kolejna odsłona „Medal of Honor” – szybka, dynamiczna, klimatyczna.

Tak naprawdę istnieją tylko dwa shootery: „Call of Duty” i „Medal of Honor”. Oba, jak wszyscy wiedzą, są „osadzone w realiach drugiej wojny światowej”. Pozostałe programy FPS stanowią jedynie tło dla tego pojedynku, niemal tak zaciętego jak nadużywane fabularnie starcie na plaży Omaha.

Nic dziwnego, że pojawienie się któregoś z tych dwóch tytułów budzi wielkie zainteresowanie graczy, którzy zadają sobie pytanie: co tym razem wymyślili deweloperzy, żeby przebić konkurencję? No i wymyślili rozwiązanie, którego jeszcze nie było – skok na spadochronie, z możliwością (w miarę) swobodnego wyboru miejsca lądowania. Oczywiście, to nie jedyna atrakcja, jaka czeka na graczy w nowym „Medal of Honor Airborne”.

Czytaj całość »

17.09.2007
poniedziałek

Wszyscy jesteśmy w ukrytej kamerze

17 września 2007, poniedziałek,

KAMERA NABIERA ROZUMU

Coraz trudniej pogodzić prywatność i dobro ogółu, toteż w imię większego bezpieczeństwa godzimy się na wszechobecną inwigilację. Jej metody przekraczają ludzką wyobraźnię.

Dzisiejsza inwigilacja to już coraz rzadziej dwaj smutni panowie w nieoznakowanym samochodzie. Postęp nie omija i tej dziedziny życia. Najnowsze kamery obdarzone są własną inteligencją i bez ludzkiej pomocy mogą rozpoznać podejrzane zachowania.

Jeżdżąc metrem w Barcelonie, autobusem po Sztokholmie czy chodząc po Waszyngtonie uważajcie więc, by nie przeskakiwać przez barierki, kłaść się znienacka na ziemi lub zostawiać w publicznych miejscach pakunków i toreb bez opieki, bo elektroniczny Wielki Brat natychmiast to zauważy i odpowiednio zareaguje.

Czytaj całość »

css.php