Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

10.12.2007
poniedziałek

Czas wirtualnych fabryk

10 grudnia 2007, poniedziałek,

FABRYKA.COM

„…Ja nie mam nic, ty nie masz nic, on nie ma nic”. Tyle trzeba było mieć w „Ziemi obiecanej”, by założyć fabrykę. Niewiele więcej potrzeba dziś, w epoce poprzemysłowej, by produkować, co się chce.

Twórcy nowozelandzkiej firmy Ponoko zgodnie z duchem „Ziemi obiecanej” postanowili niemal z niczego zbudować największą fabrykę na świecie. Fabrykę wirtualną, bez ścian i murów, produkującą jednak realne produkty. Z fabryki tej może skorzystać każdy.

Ktoś potrzebuje specjalny mebel o niespotykanych kształtach? Wystarczy otworzyć witrynę internetową Ponoko i pobrać odpowiedni zestaw oprogramowania, które pozwoli nawet niewprawnemu projektantowi przygotować szkic produktu. Potem należy jeszcze wybrać materiał, z jakiego mebel ma być wykonany. Gotowe do montażu części trafią pod drzwi domu za kilkanaście dni.

Czytaj całość »

7.12.2007
piątek

„Civilization IV” Complete Edition – recenzja gry

7 grudnia 2007, piątek,

CivilizationIVBOMBĄ W KRÓLA ASIOKĘ

„Civilization IV: Complete Edition” – miód dla fanów, zawał dla historyków.

Nie ma chyba słynniejszego producenta gier video niż Sid Meier. Autor wielu znakomitych i uwielbianych przez fanów gier, m.in. „Silent Service”, „Railroad Tycoon”, „Pirates”, jest w branży kimś w rodzaju króla Midasa. Czegokolwiek się tknie, zamienia to w złoto. Podobnie było z serią „Civilization”.

Pierwsza część tej strategii turowowej ukazała się w 1991 roku i odtwarzała, bagatela, sześć tysięcy lat historii szesnastu różnych kultur – od 4000 tys. lat p.n.e. aż po XXI wiek (choć może słowo „odtwarzała” jest tu użyte nieco na wyrost). I wszystko to na jednej dyskietce!

Gra od razu stała się wielkim przebojem (do tej pory sprzedano ponad 6 mln egzemplarzy) i jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w branży. Kolejne dwie części (w 1996 i 2001 roku) tylko potwierdziły pozycję „Civilization” – żadna inna gra strategiczna nie zdobyła nigdy takiej popularności.

Czytaj całość »

6.12.2007
czwartek

Twórcy Wiedźmina

6 grudnia 2007, czwartek,

CDProjektCZARY Z ATARI

Michała Kicińskiego i Marcina Iwińskiego, współwłaścicieli spółki CD Projekt, połączyła miłość do gier komputerowych i marzenie o stworzeniu własnej. Z tego marzenia narodził się „Wiedźmin – The Witcher”, pierwsza polska komputerowa superprodukcja.  

Trudno ich złapać. Właśnie przyjechali, zaraz odlatują. Dziesiątki spotkań, narad. No i te nerwy, jak idzie sprzedaż Wiedźmina. Na razie – odpukać – nie jest źle. W Polsce utrzymuje się na pierwszym miejscu najlepiej sprzedających się gier. Choć od premiery minęły zaledwie trzy tygodnie, już udało się pobić rekord wszech czasów: 67 tys. sprzedanych egzemplarzy. Najwyraźniej magia mistrza Sapkowskiego działa.

– Musimy sprzedać milion egzemplarzy, żeby inwestycja w stworzenie gry się zwróciła – wyjaśnia Marcin Iwiński. Gra musi znaleźć nabywców nie tylko w Polsce, ale na wielu rynkach świata. Konkurencja jest ogromna, a CD Projekt dopiero stawia pierwsze kroki.

Czytaj całość »

5.12.2007
środa

Sztuczny ruch

5 grudnia 2007, środa,

SZTUCZNY RUCH

Amerykańscy naukowcy z Duke University wszczepili elektrody do mózgów dwóch małp w rejonach odpowiedzialnych za ruchy dolnych kończyn.

Następnie komputer analizował aktywność mózgu w trakcie, gdy rezusy poruszały nogami. Na tym jednak eksperyment się nie zakończył – opracowane przez komputer sygnały były przesyłane przez Internet do robota znajdującego się w… Japonii.

Czytaj całość »

4.12.2007
wtorek

Rozmowa z Mirosławą Marody o społeczeństwie informatycznym

4 grudnia 2007, wtorek,

MarodySIEĆ Z DUŻYMI DZIURAMI

Rozmowa z Mirosławą Marody, socjologiem, o społeczeństwie informatycznym i kłopotach z jego opisaniem.

Prof. dr hab. Mirosława Marody pracuje w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. W 2004 r. opublikowała z Anną Poleszczuk-Gizą „Przemianę więzi społecznych”. Jest redaktorem naukowym polskiego tłumaczenia „Społeczeństwa sieci”, pierwszego tomu trylogii „The Information Age” (Epoka informacji) Manuela Castellsa, socjologa z University of California w Berkeley. Zdaniem wielu komentatorów, dzieło to jest równie istotne dla zrozumienia współczesnych przemian społecznych, jak ważne były dla zrozumienia kapitalizmu „Kapitał” Karola Marksa i „Państwo i gospodarka” Maksa Webera.

Edwin Bendyk: – Dlaczego „Społeczeństwo sieci” Castellsa to taka ważna książka?

Mirosława Marody: – Nauki społeczne nieustannie borykają się z podstawową trudnością, jaką sygnalizował już w latach 30. XX w. Norbert Elias: jak opisywać społeczeństwo, by nie znikały zeń jednostki, i jak analizować zachowanie jednostek, nie czyniąc z nich autonomicznych bytów? Według Castellsa, dokonujące się wokół nas przemiany są złożonym efektem sieciowej formy organizacji społecznej, w którą włączają się bądź z której wyłączane są jednostki i grupy społeczne.

Czytaj całość »

2.12.2007
niedziela

Powstanie Activision Blizzard

2 grudnia 2007, niedziela,

LogoFUZJA GIGANTÓW

„Call of Duty” i „World of Warcraft” w jednym staną domu. Szykuje się rewolucyjna zmiana na rynku gier komputerowych.

Firmy Activision i Vivendi w specjalnym niedzielnym oświadczeniu ogłosiły swoje połączenie. W ten sposób powstanie koncern Activision Blizzard, który będzie największym na świecie wydawcą gier z przychodami rzędu 3,8 miliarda dolarów.

Czytaj całość »

30.11.2007
piątek

Hitman – recenzja filmu

30 listopada 2007, piątek,

Hitman_plakatZABÓJCY HITÓW

Gry komputerowe nie mają szczęścia do filmowców. „Hitman” jest tego kolejnym dowodem.

Ekranizacja popularnej gry komputerowej wzbudzała emocje zanim jeszcze trafiła na ekrany. Najpierw dyskutowano o tym, kto wcieli się w Agenta 47 – zabójcę z kodem kreskowym wytatuowanym na potylicy.

Wybrano Timothy’ego Olyphanta (znanego chociażby z ostatniej części „Szklanej Pułapki”), co już niektórych fanów gry zaniepokoiło. I słusznie, bowiem Timothy Olyphant, mimo swoich 39 lat wygląda jak łagodny dwudziestokilkulatek. Trudno więc widzieć w nim twardego, bezwzględnego zabójcę.

Później pojawiły się plotki, że film w reżyserii Xaviera Gensa jest zbyt brutalny i dlatego zostanie przemontowany, by mogły obejrzeć go także trzynastolatki. Tak się jednak nie stało i film ostatecznie otrzymał w Stanach Zjednoczonych kategorię „R”, czyli „restricted”, co oznacza, że widzowie poniżej 17. roku życia mogą wejść do kina tylko w towarzystwie osoby dorosłej.

Czytaj całość »

29.11.2007
czwartek

Timeshift – recenzja gry

29 listopada 2007, czwartek,

TimeShiftMROCZNE WIDMO MAGISTRATU NADCIĄGA – WEŹ CZAS W SWOJE RĘCE!

„TimeShift”, nowa gra wyprodukowana w studiu Saber Interactive, to futurystyczny shooter, którego główny bohater, nieznany z imienia wybitny fizyk i świetny strzelec, posiadł zdolność podróżowania w czasie. Na dłuższe, i co ważniejsze, krótsze dystanse.

„TimeShift” nie jest pierwszą grą Saber Interactiwe. Gracze z nieco dłuższym stażem pamiętają być może „Will Rock” z 2003 roku, dość przeciętną „starożytną” strzelaninę inspirowaną przygodami Poważnego Sama.

Następny tytuł ze stajni Saber, właśnie „TimeShift”, miał zostać wydany przez ATARI w 2006 roku, które jednak po prezentacji demo wycofało się ze współpracy. W ciągu roku program przeszedł gruntowny lifting, zmieniając się nie do poznania.

Czytaj całość »

css.php