Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

8.08.2007
środa

Nowy konkurent Google

8 sierpnia 2007, środa,

THESEUS W LABIRYNCIE SEMANTYKI

Nie ma już co szukać Quero (Szukam). Ślad po francusko-niemieckim projekcie nowej wyszukiwarki internetowej zniknął po tym, jak oba państwa poróżniły się w grudniu 2006 roku. Obecnie Komisja Europejska przychyliła się do wniosku, aby rząd niemiecki do roku 2011 wspierał finansowo projekt własnej wyszukiwarki.

Grant w wysokości 120 milionów Euro ma zapewnić projektowi konkurencyjność wobec amerykańskiego rywala – wszechobecnego Google. Wyszukiwarka Theseus, która nazwę swoją wzięła od imienia greckiego herosa, ma szansę tę walkę wygrać, dzięki rozwijaniu technologii sieci semantycznych.

Czytaj całość »

2.08.2007
czwartek

Na wakacje: mobilne serwisy

2 sierpnia 2007, czwartek,

WSZĘDZIE RAZEM

Wakacje bez internetu to dwa problemy dla stałych użytkowników (tzw. heavy users). Po pierwsze są odcięci od informacji „co się dzieje u innych”. Po drugie, są odcięci od informowania „co się dzieje u nich”. Cierpią na tym internetowe znajomości, do zacieśniania których konieczne jest umieszczanie w sieci prywatnych informacji typu „jem na obiad pierogi”, „jestem na rolkach”, „cholernie się nudzę”. Skąd my to znamy?

Chociażby z komunikatorów, w których jest możliwość ustawienia statusu – krótkiej informacji, często pozostającej w jakimś związku z naszym nastrojem lub aktywnością. Ich artystyczny charakter staje się dodatkową formą autokreacji w sieci. Niektórzy zmieniają opis wręcz co 5 minut, co traktowane jest jednak jako dziecinada.

Czytaj całość »

1.08.2007
środa

Resident Evil 4

1 sierpnia 2007, środa,

ResidentEvil4NA RATUNEK CÓRCE PREZYDENTA

W czwartej już części popularnej gry z gatunku survival horror (celem jest tu przetrwanie, a za przeciwników mamy istoty nieśmiertelne bądź nadprzyrodzone) wcielamy się w postać tajnego agenta Leona Scotta Knighta, naszym zadaniem będzie zaś uratowanie porwanej córki prezydenta Ashley Graham.

Trafiamy więc do hiszpańskiej wioski, gdzie natykamy się na bliżej niezidentyfikowany kult Los Illuminados, którego wyznawcom wszczepiono kontrolujące świadomość implanty. Aby wykonać zadanie, trzeba oszczędnie gospodarować amunicją i mieć stalowe nerwy.

„Resident Evil 4” zapewnia ponad 25 godz. rozrywki na najwyższym poziomie w bardzo dobrej oprawie graficznej.

Czytaj całość »

31.07.2007
wtorek

Czy będziemy podsłuchiwani przez amerykański system szpiegujący?

31 lipca 2007, wtorek,

Jedna z kopuł w bazie nasłuchowej systemu Echelon - fot Matt CryptoWUJEK SAM SŁUCHA I CZYTA MAILE

Wraz ze zgodą na umieszczenie w Polsce systemów antyrakietowych staniemy się ofiarami amerykańskiego systemu szpiegującego pocztę e-mail i rozmowy komórkowe, straszy Dziennik.

Administracja Busha miałaby potraktować nas tak samo, jak własnych obywateli, o których podsłuchiwaniu informował „New York Times”. Ta informacja zelektryzowała opinię publiczną i doprowadziła w Stanach do debaty. Zabierający głos podczas konferencji prasowej 16 lipca prezydent nie dość, że nie wycofał się z tego kontrowersyjnego projektu, to jeszcze potępił fakt wycieku tej informacji do mediów.

„Ujawnienie tego ważnego programu w czasie wojny było czynem haniebnym. Pomaga to wrogowi, który wciąż zamierza uderzyć znowu w Amerykę” – powiedział Bush (cytat za PAP).

Czytaj całość »

27.07.2007
piątek

Zjawisko crowdsourcingu

27 lipca 2007, piątek,

KLIENCIE, POMÓŻ

Producenci coraz bardziej zaczynają doceniać mądrość i pomysły konsumentów. Nauczyli się wykorzystywać nadsyłane przez Internet sugestie. Nazywa się to crowdsourcing.

Anshul Samar ma 13 lat i jest prezesem założonej przez siebie firmy Elementeo. Na tegorocznej konferencji technologicznej TiECON 2007 w Santa Clara w Kalifornii Samar wzbudził euforię, przyćmiewając wielkie gwiazdy high-tech. Pierwszym produktem Elementeo (funkcję wiceprezesa ds. sprzedaży pełni Shailee, jedenastoletnia siostra Anshula) jest gra komputerowa, która ma zamienić śmiertelnie nudną naukę chemii w ekscytujące doznanie. Gra łączy elementy światów fantasy i gier akcji z wiedzą dotyczącą pierwiastków chemicznych. Dorośli, którzy zmierzyli się z grą, twierdzili, że w ciągu godziny zabawy zrozumieli z chemii więcej niż z całego szkolnego kursu. Nic więc dziwnego, że już w czasie konferencji Samar zebrał kilkaset zamówień.

Czytaj całość »

26.07.2007
czwartek

Dodatnie i ujemne plusy twórczości internautów

26 lipca 2007, czwartek,

KonferencjaLICZY SIĘ TYLKO RUCH

27% polskich użytkowników sieci uczestniczy aktywnie w tworzeniu treści w Internecie (średnia dla UE to 20%). Jednak czy ta treść jest wartościowa?

Na to pytanie próbowano odpowiedzieć 25 lipca w warszawskiej siedzibie Agory, gdzie odbyła się konferencja „User Generated Content czy User Generated Crap?”. Pytano, czy wśród treści generowanych przez Internautów (UGC) nie dominują przypadkiem śmieci.

Dominik Wartecki z Janmedia opowiadał o i treści blogów. „Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia”, powiedział. W sieci znajdziemy przecież i specjalistyczne i fachowe blogi-poradniki, i fan cluby gwiazd i gwiazdeczek. Korzyści z tego typu twórczości czerpać mogą nie tylko czytelnicy, ale również autorzy, gdyż prowadzenie bloga może okazać się bardzo dochodowe. Najlepszym przykładem jest popularny amerykański blog polityczny założony przez Markosa Moulitsasa, który przynosi zyski rzędu 80 tys. dolarów rocznie (2005).

Czytaj całość »

26.07.2007
czwartek

Raport o handlu elektronicznym w Polsce

26 lipca 2007, czwartek,

NA ZAKUPY TYLKO DO SIECI

52% badanych Internautów uważa, że kupowanie w sieci jest ryzykowne. Mimo to 66% kupiło coś w Internecie, a co trzeci planuje robić to częściej. Tak wynika z raportu „E-commerce 2007” o polskim handlu elektronicznym przygotowanym przez firmę Gemius we współpracy z serwisem Sklepy24.pl.

Badanie powstało w oparciu o ankiety emitowane w dniach 4-10 maja 2007 r. na witrynach korzystających ze statystyk stat.pl/PBI. Zebrano 1752 wypełnionych ankiet od osób powyżej 15. roku życia.

Z raportu wynika, że raz w miesiącu lub częściej robi zakupy 36% Internautów. Najważniejszym powodem jest dostawa do domu (63% wskazań), następnie możliwość złożenia zamówienia o każdej porze (62%) i oszczędność czasu (60%). Z aukcji internetowych użytkownicy korzystają przede wszystkim ze względu na cenę (72%).

Czytaj całość »

25.07.2007
środa

Theatre of War: Pola Zagłady – recenzja gry

25 lipca 2007, środa,

TheatreOfWarPRAWIE IM WYSZŁO

Druga wojna światowa to najczęstszy temat, po który sięgają producenci strategii czasu rzeczywistego (tzw. RTSów). Na rynku od dawna ukazuje się ich tak wiele, że trudno sobie wyobrazić wprowadzenie do nich jakichś nowych rozwiązań. A jednak, jak się okazało, jest to możliwe.

„Theatre of War: Pola Zagłady” to w zasadzie klasyczny RTS, którego akcja toczy się w latach 1939 – 1945. Gracz dowodzi dostarczonymi jednostkami (piechotą, artylerią małego i średniego kalibru, czołgami), starając się wykonać zdefiniowane przez twórców programu zadania. Czyli – rutyna. Swobodna kamera, możliwość oglądania starcia z lotu ptaka bądź perspektywy pojedynczego żołnierza, zdobycie doświadczenia przez jednostki, którym uda się przeżyć bitwę – to wszystko już było. Jednak w „Theatre of War” znajdziemy kilka rozwiązań, które wyznaczą zupełnie nowy standard w gatunku RTS.

Czytaj całość »

24.07.2007
wtorek

Komputerowe gry wyczynowe

24 lipca 2007, wtorek,

gryWSTAŃ I GRAJ

Gry komputerowe wymuszające fizyczną aktywność (nie ograniczoną tylko do stukania w klawiaturę i ruchów myszką) podbiły już część świata i dotarły do Polski. Na wakacje jak znalazł.

Klienci supermarketu z elektroniką sieci Saturn na warszawskim Targówku są ostatnio świadkami zabawnych zgromadzeń. Przy jednym z regałów w dziale z grami komputerowymi stale zbiera się tłumek dzieci. Jedno z nich wykonuje gwałtowne ruchy ciałem imitujące ciosy, wymachy, podskoki, uniki. Tego właśnie wymaga nowa konsola do gier komputerowych Nintendo Wii. A gracza można obserwować na wielkim płaskim ekranie, w który wpatrują się pozostali.

Czytaj całość »

css.php