Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

24.01.2007
środa

Broken Sword: Anioł Śmierci

24 stycznia 2007, środa,

BrokenSwordKLIKAJ I MYŚL

Wydawcy nie rozpieszczają amatorów gier komputerowych, którzy szukają w nich czegoś więcej niż tylko szybkiej akcji. Tym bardziej cieszy polska premiera „Broken Sword: Anioł Śmierci”.

Bardziej niż celne oko liczą się tu umiejętność logicznego myślenia, łączenia faktów oraz uważnego słuchania napotkanych postaci.

Bohater, młody człowiek imieniem George, wyrusza śladem starożytnego manuskryptu. Historia rzuci nas m.in. do Nowego Jorku, Stambułu, Watykanu. Po drodze musimy rozwiązywać kolejne łamigłówki, aby w końcu zmierzyć się z główną zagadką, której korzenie sięgają czasów biblijnej opowieści o Mojżeszu.

Czytaj całość »

23.01.2007
wtorek

Gigapojemny

23 stycznia 2007, wtorek,

MiniCube.jpgGIGAPOJEMNY

Firma A-Data Technology wypuściła Mini Cube – kieszonkowy dysk twardy o pojemności 12 GB, który pozwala zmagazynować kilkanaście filmów pełnometrażowych, tysiące zdjęć i dokumentów.

Urządzenie mierzy 44,5×49,5×12 mm. Komunikuje się z komputerem poprzez łącze USB. Dysk został wyposażony w funkcję szybkiej synchronizacji danych i tworzenia kopii zapasowych, co pozwala uczynić zeń przenośną, rozbudowaną bazę danych.

Mini Cube w Internecie kosztuje ok. 130 dol.

22.01.2007
poniedziałek

Sid Meier’s Railroads!

22 stycznia 2007, poniedziałek,

RailroadsPEŁNĄ PARĄ 

Zabawa w kolejki nigdy się nie starzeje. Dzięki grze strategiczno-ekonomicznej „Sid Meier’s Railroads!”, (autor jest twórcą m.in. kultowego tytułu „Civilization”), możemy bawić się taniej i na o wiele większej przestrzeni.

Gra umożliwia wcielenie się w przedsiębiorcę mającego za zadanie stworzenie dobrze prosperującego imperium kolejowego. Zaczynamy z niewielkim kawałkiem toru, od którego – w zależności od naszej pomysłowości, przedsiębiorczości i cierpliwości – będą tworzone kolejne trasy łączące ze sobą poszczególne miasta i firmy.

Możemy również wpływać na rozwój wybranego sektora gospodarki na danym terenie, tworząc nowe przedsiębiorstwa – np. winiarnię, zakład spożywczy, fabrykę samochodów – do których oczywiście następnie będziemy dostarczać surowce, by później sprzedawać gotowe produkty.

Czytaj całość »

17.01.2007
środa

iPhone

17 stycznia 2007, środa,

iPhoneKOMÓRKA PRZYSZŁOŚCI

iPhone to nowe elektroniczne cacko firmy Apple.

Legendarny i niestrudzony innowator Steve Jobs 5 lat po wprowadzeniu na rynek iPoda (do dziś sprzedano 100 mln odtwarzaczy muzyki) pokazał podczas MacWorld Expo w San Francisco telefon komórkowy, który ma zmienić sposób naszego komunikowania.

iPhone bardziej przypomina w pełni wyposażony komputer z możliwością prowadzenia rozmów. Komunikacja z nim odbywa się za pomocą dużego, dotykowego ekranu.

Czytaj całość »

12.01.2007
piątek

Medieval II: Total War – recenzja gry

12 stycznia 2007, piątek,

MedievalIILEPSZĄ CZĘŚCIĄ MĘSTWA JEST ROZWAGA (Szekspir, „Henryk IV”)

„Medieval II: Total War” to obietnica krwawej, długiej i okrutnej wojny, prowadzonej bez chwili wytchnienia i bez litości dla pokonanych. Wojny, w której każdy jest wrogiem każdego, a kłamstwa dyplomatów i sztylety zabójców mogą odegrać większą rolę niż potężne armie. Nowy „Total War” to obietnica spełniona.

Ogień i woda

Seria „Total War” jest udaną próbą połączenia ognia i wody – klasycznej turowej strategii i bitewnego RTS (strategii czasu rzeczywistego). Zdaniem graczy największą zaletą „Total War” są właśnie „epickie bitwy” rozgrywane w czasie (niemal) rzeczywistym, z tysiącami jednostek biorącymi udział w walce. W żadnej innej grze nie odtworzono z taką starannością ruchów pojedynczych żołnierzy, zatem oglądanie w dużym zbliżeniu pola bitwy może być naprawdę mocnym przeżyciem. Graficzne możliwości silnika robią wrażenie.

Czytaj całość »

11.01.2007
czwartek

„Sherlock Holmes i kod wszechświata” – Jarosław Włodarczyk

11 stycznia 2007, czwartek,

SherlockHolmesPOŚLEDZIĆ KOPERNIKA

Czy Klaudiusz Ptolemeusz, autor „Almagestu”, był wielkim astronomem starożytności, czy tylko genialnym oszustem?

Dlaczego Kopernik zdecydował się na publikacje „De revolutionibus” i czy prawdą jest, że w porywie geniuszu dokonał wiekopomnego odkrycia smarując chleb masłem?

Jakie są związki wielkiego Duńczyka Tychona Brahe z Szekspirem i jego tragedia o księciu duńskim Hamlecie?

To tylko kilka tajemnic, w sprawie których śledztwo przeprowadził Jarosław Włodarczyk, historyk astronomii.

Czytaj całość »

10.01.2007
środa

Mazanie po ekranie

10 stycznia 2007, środa,

TablicaMAZANIE PO EKRANIE

Interaktywna tablica Panaboard, firmy Panasonic, wyposażona w elektroniczne pióro i  gumkę, pozwala podczas prezentacji dopisywać uwagi na ekranie i zapisywać je w pamięci komputera.

Można na niej pisać także za pomocą zwykłych ścieralnych markerów, po czym całą zawartość automatycznie zeskanować.

Czytaj całość »

9.01.2007
wtorek

Co po żarówce?

9 stycznia 2007, wtorek,

Zarowka.jpgJASNOŚĆ W TEMACIE ŚWIATŁA

Czy można sobie wyobrazić świat bez żarówki? Dziś nie mieści się to w głowie, ale za kilkanaście lat żarówkę będziemy mogli oglądać w muzeach lub na starych filmach. Przed nami prawdziwa oświetleniowa rewolucja.

Mimo prymitywnej budowy i miernej sprawności energetycznej żarówki są źródłem światła bliskim ideałowi, bo zbliżonym do światła słonecznego. Dzięki nim możemy wygodnie żyć i pracować praktycznie całą dobę. Nie mamy kłopotów z rozpoznawaniem kolorów, a ciepła barwa światła żarówkowego sprzyja dobremu nastrojowi.

Same zalety? Niekoniecznie, zwłaszcza że zasada działania współczesnych żarówek praktycznie nie zmienia się od 127 lat: zamknięty w przezroczystej szklanej bańce drucik, rozżarzony do wysokiej temperatury prądem elektrycznym, emituje światło i – co doskonale można poczuć – ogromną ilość ciepła.

Czytaj całość »

28.12.2006
czwartek

Anno 1701 – recenzja gry

28 grudnia 2006, czwartek,

Anno1701.jpgANNO DAWNO, DAWNO TEMU

„Anno 1701” jest po prostu doskonała, więc zamiast szukać dziury w całym, wolę powojować z piratami.

Recenzję „Anno 1701” pozwolę sobie zacząć od końca, czyli od wymagań systemowych podanych przez wydawcę: procesor 2.2 GHz, 512 MB RAM, i karta graficzna z 64 MB pamięci. Wcale się nie zdziwię, jeśli czytelnik w tym miejscu pokiwa głową z niedowierzaniem. Niepisana zasada głosi, że do tego, co widnieje na pudełku, należy dodać przynajmniej pięćdziesiąt procent. I tu zaskoczenie – w nowe „Anno” naprawdę można zagrać na tak skonfigurowanym komputerze.

Czytaj całość »

css.php