Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

11.04.2007
środa

Command&Conquer 3: Wojny o Tyberium – recenzja gry

11 kwietnia 2007, środa,

Command and ConquerROZKAZUJ I PODBIJAJ 

Polskie tłumaczenie tytułu mówi właściwie wszystko: wydawaj rozkazy i podbijaj. „Command&Conquer 3” to gra strategiczna z elementami akcji.

Wcielamy się w rolę dowódcy jednej z trzech frakcji, walczących w niedalekiej przyszłości o panowanie nad Ziemią. Budujemy bazę, tworzymy armię i wysyłamy ją na przeciwnika, który nie pozostaje nam dłużny.

Twórcy „Wojen o Tyberium” zmierzyli się z nie lada legendą – pierwsza część serii „Command&Conquer”, wydana ponad 10 lat temu, zrewolucjonizowała komputerowe gry strategiczne.

Z tej konfrontacji twórcy wychodzą z tarczą.

Czytaj całość »

5.04.2007
czwartek

Battlestations: Midway – recenzja gry

5 kwietnia 2007, czwartek,

Battlestations MidwayLATAJĄCA CEGŁA

„Battlestations: Midway” wita najpiękniejszymi planszami instalacyjnymi, jakie widziałem w grze komputerowej.

Lśniące Latające Fortece, myśliwce w śmiertelnym tańcu czy Catalina na tle pochmurnego nieba, wszystkie oddane z fotograficzna dokładnością, urzekną z pewnością każdego miłośnika lotnictwa. Problem w tym, że te plansze to nie tylko pierwsza, ale i ostatnia rzecz, która zachwyca w tym programie.

Zaraz po pięknych planszach możnemy obejrzeć świetny film otwierający z zapierającą dech w piersiach sceną ataku na Pearl Harbor. Chwilę później rozpoczyna się pierwsza misja – manewrowanie kutrem torpedowym po bombardowanym właśnie przez Japończyków basenie portowym.

Pływanie czterdziestotonową łodzią, napędzaną trzema silnikami (każdy o mocy 1500 koni), z prędkością czterdziestu węzłów, dodatkowo pod ostrzałem japońskich myśliwców, powinno być wielce emocjonującym przeżyciem, ale jest, niestety, równie ekscytujące jak wycieczka kajakiem po Kanale Żerańskim.

Czytaj całość »

5.04.2007
czwartek

Muzyka pod wodą

5 kwietnia 2007, czwartek,

Dolphin PlayerMUZYKA POD WODĄ

Japońska firma Century wypuściła odtwarzacz MP3 dla nurków, pływaków i tych wszystkich, którzy z ulubioną muzyką nie mogą się rozstać nawet w czasie kąpieli.

Dolphin Player, który za pomocą gumowej opaski można przyczepić do okularów pływackich, ma wymiary 60×21×21 mm, waży 25 g i działa nawet metr pod wodą.

Ma 1 GB pamięci i prócz plików MP3 może odtwarzać również pliki WMA. Bateria pozwala na 8 godzin słuchania.

W Internecie kosztuje ok. 110 dol.

23.03.2007
piątek

Sport elektroniczny

23 marca 2007, piątek,

fot. Conew (CC SA)CYFROWI ATLECI

Coraz więcej graczy, turniejów, sponsorów, a co za tym idzie coraz wyższe nagrody. Sport elektroniczny w końcu zaczyna być traktowany poważnie.

E-sports (z ang. electronic sports) to bardzo obszerna dyscyplina, na którą składa się wiele gier komputerowych. I z roku na rok przybywa nowych.

Jednak sport elektroniczny to przede wszystkim rywalizacja pomiędzy ludźmi. Komputery natomiast są niczym boisko szkolne, na którym w zależności od upodobań można grać w piłkę nożną, siatkówkę czy uprawiać lekkoatletykę. Co więcej, podobnie jak w tradycyjnych sportach, tak tutaj gracze mogą liczyć na pełne wsparcie od fanów rozsianych na całym globie.

Czytaj całość »

21.03.2007
środa

Uzależnieni od gier komputerowych

21 marca 2007, środa,

fot.Leszek ZychZETNIJ GŁOWĘ AZJACIE

17-letni Max z Trelleborga, szwedzkiego portu promowego, przestał się myć, jeść i spać. Tylko grał. Kiedy matka chciała wyłączyć dostęp do Internetu, zagroził jej nożem.

Uzależnienie od gier komputerowych i telewizyjnych to choroba, na którą w Szwecji zapadło już ponad 40 tys. osób, przeważnie chłopców i młodych mężczyzn.

Niedawno sąd rejonowy w prowincji Dalsland, położonej w rejonie Göteborga, wydał precedensowy wyrok kierując na przymusowe leczenie w zamkniętym zakładzie piętnastolatka, który podobnie jak Max przestał chodzić do szkoły, zamykał się w pokoju i grał. Max jako pełnoletni sam decyduje o swoim losie, próby leczenia chłopaka spełzły na niczym. Po incydencie wyprowadził się z domu. Matka, której nie udało się pomóc synowi, postanowiła założyć pierwszą w Szwecji grupę wsparcia dla rodziców dzieci uzależnionych od komputera.

Czytaj całość »

20.03.2007
wtorek

Jade Empire – recenzja gry

20 marca 2007, wtorek,

Jade EmpireJEDWABNY RPG

Nawiedzane przez duchy podziemia, ciemne lochy i zimne, północne lasy – tak zwykle wygląda świat gier RPG. Studio BioWare, niekwestionowany lider gatunku, postanowiło przewietrzyć to nieco zatęchłe środowisko, umieszczając akcję gry „Jade Empire” na Dalekim Wschodzie. Zamiast skórzanych kaftanów i dwuręcznych mieczy – szeleszczące jedwabie i włócznie z bambusa. Pozostałe reguły zostały zachowane.

Na Jadeitowe Cesarstwo, potężne państwo rządzone przez dynastię Sun, spadła klęska – dziesięcioletnia susza, a wraz z nią głód, niepokoje i bunty. Susza skończyła się, kiedy cesarz jej to nakazał – tak wielka jest moc jego władzy. To wersja oficjalna, rozpowszechniana przez państwową propagandę. W rzeczywistości cesarz Sun Hai zabił boską Wodną Smoczycę, uprzednio mordując jej wyznawców, Mnichów Dusz.

Sun Hai naruszył naturalną równowagę; co więcej, Wodna Smoczyca miała jeszcze inną, poza władaniem wodami, rolę w panteonie Jadeitowego Cesarstwa – wprawiała w ruch Koło Życia i Śmierci, dzięki któremu dusze zmarłych mogły odnaleźć drogę do kolejnych inkarnacji. Teraz, zagubione w świecie żywych, wściekle atakują każdego, kto stanie im na drodze.

Jest też, oczywiście, bohater, od którego zależy los Cesarstwa, naznaczony przez przeznaczenie i obdarzony potężnymi mocami. Domyślasz się zapewne, drogi Czytelniku, że będziesz nim właśnie Ty.

Czytaj całość »

16.03.2007
piątek

Zmiany w Google

16 marca 2007, piątek,

GoogleWIĘCEJ PRYWATNOŚCI

Google ogłosił, że nie będzie już bezterminowo przechowywał szczegółowych informacji o swoich użytkownikach.

Obecnie każde wyszukiwanie jest rejestrowane przez Google – odnotowywany jest także adres IP użytkownika i informacje z cookies. Oznacza to, że nawet po kilku latach firma jest w stanie dowiedzieć się, na którym komputerze zostało wpisane poszukiwane słowo.

Czytaj całość »

16.03.2007
piątek

Zmiany na rynku telefonii komórkowej

16 marca 2007, piątek,

Play

PLAY GRZECHU WARTE? 

Ruszył Play – nowy, czwarty operator telefonii komórkowej. Rewolucji nie ma, ale na rynku sieci komórkowych na pewno będzie się działo.

Nowy operator stawia na prostotę. Play oferuje tą samą stawkę 49 gr. brutto za minutę połączenia do wszystkich sieci i nie ma znaczenia, czy korzystamy z najdroższego abonamentu za 150 zł., czy z oferty na kartę za 10 zł. To znacznie taniej, nawet o 1/3, niż w konkurencyjnych sieciach. Koszt wysłania SMS jest taki sam jak koszt MMS i wynosi 15 gr. brutto.

Czytaj całość »

css.php