Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

21.03.2008
piątek

Sinking Island – recenzja gry

21 marca 2008, piątek,

OkładkaŚLEDZTWO NA KOŃCU ŚWIATA

„Sinking Island”: egzotyczny kryminał w stylu film noir.

„Sinking Island” reklamowana jest przede wszystkim jako najnowsze dzieło Benoita Sokala – belgijskiego rysownika komiksów i autora szeregu gier przygodowych, z których najbardziej znanymi są dwie części „Syberii”. O ile jednak „Syberia” miała wyraźnie fantastyczno-surrealistyczną oprawę, najnowsza gra Benoita jest egzotycznym, ale i wysoce realistycznym kryminałem.

„Sinking Island” to druga po „Paradise” produkcja jego własnej firmy White Birds Productions, w której planach na bieżący rok jest adaptacja kultowych komiksów Enki Bilala o Nikopolu.

Czytaj całość »

20.03.2008
czwartek

Wojownicy przyszłości

20 marca 2008, czwartek,

żołnierzWIECZNA WOJNA

Dyskusja, jaką wywołuje projekt modernizacji armii amerykańskiej (Future Combat System), w istocie nie dotyczy technologii, tylko kwestii najważniejszej: wojny we współczesnym i przyszłym świecie.

Mają być sieciowe jak Internet, mobilne jak telefonia komórkowa, intuicyjne jak gra komputerowa; tak brzmi najkrótsza charakterystyka przyszłych działań zbrojnych, zgodnie z rewolucyjnym programem modernizacji armii realizowanym w Stanach Zjednoczonych.

Future Combat System (FCS), czyli system zarządzania polem walki przyszłości, kosztować będzie, bagatela, jakieś 230 mld dol. Realizuje go 550 wykonawców i podwykonawców z 41 stanów USA. To podobno najlepszy sposób w Stanach, by uczynić przedsięwzięcie nieśmiertelnym – żaden polityk w Waszyngtonie nie zdecyduje się na zablokowanie prac, jeśli skutkiem miałoby być zahamowanie strumienia federalnych pieniędzy do ich okręgu wyborczego.

Czytaj całość »

19.03.2008
środa

Zmiany w Microsofcie

19 marca 2008, środa,

Steve BallmerGATES 2.0

Każda epoka ma swój koniec. Bill Gates jest już niemal na emeryturze. W Microsofcie karty rozdaje teraz jego stary partner – Steve Ballmer. Czy uda mu się obronić zagrożoną pozycję informatycznego giganta?

Steven Anthony Ballmer ma w Internecie grono zagorzałych fanów, szczególnie wśród użytkowników serwisu YouTube, gdzie każdy może zamieścić pliki wideo. Ale swoją popularność zawdzięcza nie tyle renomie znakomitego menedżera, co wyjątkowo ekscentrycznym zachowaniom. Legendarny jest już jego małpi taniec podczas zjazdu pracowników Microsoftu.

Po wejściu na scenę zaprezentował trwający prawie minutę pokaz bliżej niezidentyfikowanych odgłosów, połączony z chaotycznym skakaniem i tupaniem (taki amerykański Jożin z Bażin?). A na koniec wykrzyczał, że kocha swoją firmę.

Czytaj całość »

18.03.2008
wtorek

Recenzja książki „Świat bez nas” – Alan Weisman

18 marca 2008, wtorek,

OkładkaPO NAS CHOĆBY FALE RADIOWE

Jak wyglądałaby Ziemia, gdyby człowiek nagle zniknął? Co pozostałoby z naszych świątyń i drapaczy chmur? Kiedy lasy znów pokryłyby Europę? I kto zawładnąłby Błękitną Planetą? Te pytania zadał sobie Alan Weisman, reporter naukowy „New York Timesa”. I w odpowiedzi napisał bestseller „Świat bez nas”.

Mniej więcej wiemy, jak to było. Bóg znudzony tworzeniem Wszechświata ulepił mężczyznę i – by temu też się nie nudziło – dokleił mu kobietę. Adam i Ewa żyli w raju natury i byli nieśmiertelni. Tyle że nie wolno im było zrywać owoców z drzewa poznania. Jednak podstępny wąż skusił ich do złamania zakazu.

Za karę Szef wygnał oboje z raju. Kobietę skazał na rodzenie w bólach, a mężczyznę na trudy pracy. I odebrał nieśmiertelność. Wygnani mieli dwóch synów, Abla i Kaina; jeden był pasterzem, a drugi rolnikiem. Kain z zawiści zamordował brata, ale też zbudował pierwsze miasto. To od niego pochodzą muzycy i rzemieślnicy, a więc i etos kultury i pracy. Po wygnaniu z raju i przeklęciu Kaina Bóg wielokrotnie karał śmiertelników, zsyłając na ziemię m.in. potop.

Czytaj całość »

17.03.2008
poniedziałek

Wyssana matka Ziemia

17 marca 2008, poniedziałek,

ARYTMETYKA PRZETRWANIA

Skarby świata się kurczą. Wkrótce zabraknie ropy i gazu, wysychają źródła wody pitnej. Pesymiści mówią, że to teraz nadchodzi epoka maltuzjańska. Czyli jaka?

Brytyjski ekonomista Thomas Malthus pisał w 1798 r. w traktacie „Prawo ludności”: „Ludność – w razie braku przeszkód – wzrasta w postępie geometrycznym. Środki utrzymania rosną jednak w postępie arytmetycznym. Słaba choćby znajomość arytmetyki wystarcza do stwierdzenia niesłychanej siły pierwszego czynnika w stosunku do drugiego”.

Prawem tego stwierdzenia społeczeństwo krąży w zaklętym cyklu: gdy wzrasta dobrobyt, ludzie rozmnażają się bez pohamowania. W efekcie zaczyna brakować żywności i pracy. Żywność drożeje, realne dochody pracowników maleją. Najbiedniejsi pogrążają się w nędzy, rozrodczość się zmniejsza, jednocześnie wygłodzoną biedotę dziesiątkują choroby. Wyludniony rynek pracy stabilizuje się, płace rosną, zwiększa się dobrobyt, rośnie rozrodczość.

Czytaj całość »

14.03.2008
piątek

Dziennikarze obywatelscy

14 marca 2008, piątek,

KlawiaturaOBYWATELE Z PIÓRKAMI

Salvatora i Jadwigę różni wszystko: od poglądów na ortografię po życia całość. Gdyby nie zostali internetowymi dziennikarzami obywatelskimi, los by pewnie ich nigdy nie zetknął.

Enter

Salvatore o Jadwidze: – Średnio lubię jej teksty. Czytam je bardziej z szacunku dla jej siwych włosów. Podobał mi się jeden. Bardzo prowokacyjny – o krzyżu powieszonym w klasie. Ale ona jako ta, co ma więcej przyznanych piórek i może moderować innych, pcha łapy w moje teksty, a to mnie wkurwia.

Jadwiga o Salvatorze: – Tylko raz, za jego zgodą, pozwoliłam sobie poprawić jego tekst. Ale pisząc kolejny raz, nie wyciągnął z tego wniosków. Salvatore i Jadwiga mają odmienny pogląd nie tylko na zasady interpunkcji i pisania „nie” przed czasownikami.

Czytaj całość »

13.03.2008
czwartek

Nerka na wynos

13 marca 2008, czwartek,

NerkaNERKA NA WYNOS

Naukowcy z amerykańskiej firmy Xcorporeal skonstruowali przenośną sztuczną nerkę, która może odmienić życie osobom dializowanym.

Dziś muszą one regularnie spędzać wiele godzin w stacjach dializ, by oczyścić krew. Nowe urządzenie przypomina wyglądem dość masywny pas (ok. 5 kg), który pacjent zakłada na siebie i nosi 4-8 godz. dziennie. Może przy tym normalnie żyć i odżywiać się jak zdrowy człowiek.

Czytaj całość »

12.03.2008
środa

Kaczyński przeciw internautom

12 marca 2008, środa,

KACZYŃSKI PRZECIW INTERNAUTOM

Prezes PiS przeciwko głosowaniu elektronicznemu, PO i LiD chce dać taką możliwość.

Prezes Prawa i Sprawiedliwości nie chce by Polacy głosowali przez internet, bo głosowanie to decyzja poważniejsza niż „klikniecie myszką”. Platforma Obywatelska odpowiada, że będziemy mogli oddawać swój głos w wyborach drogą elektroniczną.

Prezes Prawa i Sprawiedliwości odniósł się do swojej wypowiedzi umieszczonej na stronie internetowej partii. Mówił tam, między innymi: „Nie jestem entuzjastą tego, żeby sobie młody człowiek siedział przed komputerem, oglądał filmiki, pornografię, pociągał z butelki z piwem i zagłosował, gdy mu przyjdzie na to ochota. Zwolennicy głosowania przez internet chcą tę powagę odebrać”.

Czytaj całość »

11.03.2008
wtorek

Sudden Strike 3: Arms of Victory – recenzja gry

11 marca 2008, wtorek,

Sudden Strike 3DESANT SAPERÓW 

W każdej grze wideo występują dwa rodzaje przeciwników: ci wykreowani przez programistów i sami programiści. W „Sudden Strike 3: Arms of Victory” musimy, niestety, zmagać się znacznie częściej z tymi drugimi.

Rynek dla „drugowojennych” RTS-ów jest raczej trudny. Po pierwsze pełen, bo ciężko znaleźć historyczną grę RTS o innej tematyce, po drugie do cna wyeksploatowany – z winy samych producentów, głupio umieszczających swoje fabuły ciągle i ciągle w tych samych miejscach. Wreszcie, tytuły takie jak „Company of Heroes” sprawiły, że oczekiwania graczy co do jakości grafiki są naprawdę bardzo duże.

Jeśli zatem jakiś deweloper próbuje znaleźć tu miejsce dla swojego produktu musi albo popłynąć szlakiem wyznaczonym przez „CoH”, albo ruszyć pełną parą pod prąd i stworzyć grę w starym stylu – trudną, skomplikowaną, przeznaczoną wyłącznie dla hardcorowych fanów RTS-ów. Producenci „Sudden Strike 3” postanowili odważnie zastosować ten drugi sposób.

Czytaj całość »

css.php