Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

29.01.2007
poniedziałek

Zmiany w YouTube

29 stycznia 2007, poniedziałek,

YouTubeYouTube: REWOLUCJE

Współtwórca serwisu YouTube Chad Hurley powiedział w sobotę podczas Światowego Forum Ekonomicznego, że serwis będzie dzielił się zyskami ze swoimi użytkownikami.

Chce tym samym nagradzać ich kreatywność i zachęcać do dalszej twórczej pracy. Warunkiem jest udostępnianie filmów własnego autorstwa. Jakie będą honoraria i od czego zależeć będą – Hurley nie zdradził.

Jedną z form pozyskania pieniędzy mają być krótkie reklamy pokazywane przed filmem (maksimum 
3-sekundowe). Reklamodawców będzie zapewne sporo, zważywszy na fakt, że z serwisu miesięcznie korzysta ok. 20 milionów użytkowników. Szczegóły współpracy serwisu z twórcami mają być ogłoszone w ciągu najbliższych miesięcy.

Jednak już teraz nastąpiły zmiany w YouTube. Obecnie wszystkie filmy w serwisie indeksowane są przez Google Video Search, co było kwestią czasu, odkąd w listopadzie Google kupiło YouTube za 1,65 miliarda dolarów. Można również – jednym kliknięciem – dodawać linki do filmów do serwisów społecznościowych, jak Digg.com czy Delicious.

Pełna lista nowości znajduje się na oficjalnym blogu YouTube.
(wk)


Czytaj także:

Każdy może być Spielbergiem – Internet TV
Świat za darmo? – Nadchodzi rewolucja cyfrowo-internetowa
Gutenberg odwiedza Google – Stare i nowe media
Władza myszki – Web 2.0
Człowiek z ekranu – Wiek XXI będzie wiekiem ekranu


Zobacz także:

Rozmowa z Arturem Waliszewskim, szefem Google Polska
Artur Waliszewski, szef Google Polska, współtwórca portalu Onet.pl, opowiada o ewolucji internetu w Polsce i przedstawia swoją wizję rozwoju tego medium na najbliższe lata.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop
css.php