Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

24.04.2009
piątek

Mafia II

24 kwietnia 2009, piątek,

„Zbrodnia nie popłaca” – trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem, szczególnie, jeśli odnosi się ono do spraw związanych z moralnością. Jeśli jednak postawimy pytanie „czy zbrodnia się opłaca?” – tu odpowiedź może być już zupełnie inna. Z pewnością opłaca się szczególnie producentom gier wideo, tworzącym coraz częściej mniej lub bardziej realistyczne „symulatory gangstera”, czego najlepszym przykładem niesłabnąca popularność serii GTA i jej licznych naśladowców. Na szczęście nie wszystkie „gangsterskie” programy przedstawiają świat zbrodni w tak łatwy i atrakcyjny sposób.

Mafia II
Vito Scaletti najwyraźniej nie marzył o pracy barmana. Screen z gry Mafia II

Jesienią tego roku ma pojawić się druga część doskonałej „Mafii” – gry wyprodukowanej przez czeskie studio 2K Czech (dawniej Illusion Softworks), której polskim wydawcą będzie Cenega. Jedną z największych zalet poprzedniczki – „Mafia: The City of Lost Heaven” – był scenariusz (rozpisany na ponad czterystu stronach tekstu) z zaskakującym zakończeniem. A ponieważ sequel mam mieć jeszcze bogatszą warstwę fabularną (tym razem siedemset stron), i nie przewidziano w nim trybu multiplayer, który pozwoliłby nam na zupełnie swobodną destrukcję otoczenia wraz z licznymi NPC-ami, możemy spodziewać się w grze niejednego zaskoczenia.

Mafia II
Lata pięćdziesiąte – epoka pięknych samochodów. Screen z gry Mafia II

Bohater „Mafii II”, Vito Scaletti, syn ubogiego włoskiego emigranta, będzie piął się w hierarchii jednej z przestępczych rodzin Empire City, metropolii nieprzypadkowo przypominającej do złudzenia Nowy York. Programiści przygotowali jedną, otwartą od chwili rozpoczęcia gry lokalizację o powierzchni czternastu kilometrów kwadratowych, pełną żyjących własnym życiem postaci niezależnych i aktywnych elementów środowiska. Akcja ma toczyć się pomiędzy rokiem 1945 a wczesnymi latami pięćdziesiątymi, co oznacza wiele pięknych samochodów i klasycznych motocykli, które odgrywać mają dużą rolę w rozgrywce.

Mafia II
Chicago type writer w akcji. Screen z gry Mafia II

Wśród innych typowych dla epoki i profesji Vita atrybutów pojawi się także „Chicago type writer”, bo „Mafia II”, jak i jej poprzedniczka, będzie shooterem TPP, pełnym strzelanin i pościgów samochodowych. Miejmy nadzieję, że jednak nie tylko strzelanin i pościgów, a scenariusz okaże się jeszcze lepszy niż pierwszej części (i obym nie musiał znów wpisywać „Mafii II” na listę „najbardziej oczekiwanych gier 2010 roku”).

Jan M. Długosz
 

Przeczytaj także:

Najbardziej oczekiwane gry 2009 roku

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 3

Dodaj komentarz »
  1. Mafia jest mitem , tak jak mitem jest Dziki Zachód..Ogrywanie tego tematu jest rodzajem katharsis dla mieszczaństwa, które zapełnia sale kinowe. Bzdura jest tak oczywista , że ja nikt poważny nie kwestionuje , ponieważ nie polemizuje się z otaczającym nas banałem.

  2. W jakim sensie Mafia, albo Dziki Zachod sa mitami? Chyba nie chce Pan podwazyc istnienia tych dwoch zjawisk dzis, czy tymbardziej kiedys? Jesli tak, to mozna to przyrownac jedynie do prob kwestionowania teorii ewolucji, a tego nalezy wspolczuc.

  3. Mafia2 jest bardzo nudna jak na mój gust.

css.php