Na nową odsłonę legendarnego (ale wciąż grywalnego) Deus Ex czekaliśmy z niecierpliwością, zadając sobie pytanie – czy nowa gra osiągnie poziom kultowego pierwowzoru (lub choćby się do niego zbliży)? Jest też i drugi powód, który można by nazwać „pozagrowym” – fantastyczno-naukowa przestrzeń, w której toczy się opowiadana historia, znana jako cyberpunk. Dziś już jest on mniej popularny niż w latach dziewięćdziesiątych XX w., nieco też zapomniany, pomimo kilku spektakularnych prób reanimacji. Najnowszy Deus EX z pewnością przywróci choć na chwilę zainteresowanie dziełami Gibsona, Dicka, Stephensona, mniej i bardziej znanymi cyberpunkowymi filmami i grami.
Zatem – aby dać Czytelnikom Technopolis przewagę w panelowych, piątkowo-sobotnich dyskusjach o cyberpunkowych książkach, grach i filmach przygotowaliśmy kilka materiałów, które wspomóc mogą Waszą, niebagatelną przecież, erudycję.
Jako pierwszy prezentujemy tekst Krzysztofa Cieślika o cyberpunkowych książkach. Zapraszamy do lektury.