Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

3.09.2010
piątek

Co na horyzoncie?

3 września 2010, piątek,

Jesień i początek przyszłego roku zapowiadają się naprawdę ciekawie co udowodniły ostatnie targi Gamescom. Poniżej znajdziecie przegląd najciekawszych gier zaprezentowanych w Kolonii.

„Portal 2”
Jeżeli wydawało się wam, że z pomysłu dwóch portali wystrzeliwanych z przenośnej broni, dzięki któremu bez problemu możemy się teleportować z jednego końca planszy na drugi, często łamiąc przy tym prawa grawitacji, nie da się już więcej wycisnąć, to musicie zweryfikować ten pogląd. Jeden z ciekawszych FPS-ów ostatnich lat, będący jednocześnie wymagającą grą logiczną powraca w świetnym stylu.
 
Valve oprócz prezentacji obszernego dema „Portal 2” potwierdziło też dokładną  datę premiery – program ukaże się 9 lutego 2011 roku na platformach PC, X360 i PS3.

Zaprezentowane fragmenty rozgrywki zawierają parę nowych trików. Rewelacyjne są gęste ciecze, które możemy wykorzystać do przemieszczania się po poziomach. Pierwsza z nich jest niebieska i sprężynuje – wskakując na nią możemy wybijać się na duże odległości, druga jest czerwona i daje duże przyspieszenie. Wbiegając na nią możemy szybko prześlizgnąć się np. między widocznymi w demie zatrzaskującymi się ścianami pełnymi kolców.

Ciekawym pomysłem jest też zabawa ze znanymi z pierwowzoru skrzynkami. Teraz, przy pomocy specjalnych wyskoczni, gracz oraz otaczające go obiekty mogą podróżować na duże odległości. Z nowości warto też wymienić antygrawitacyjne tunele transportowe.

Z tego co widać Portal 2 będzie czymś w stylu wirtualnej kostki Rubika w klimacie „Cube’a” i „Incepcji” ze świetnymi efektami oświetleniowymi. Warto czekać na ten tytuł.

 

„From Dust” – czyli zdobądź moc Boga
W „From Dust” wcielamy się w boga posiadającego możliwości tworzenia mórz i lądów, zmieniania życia roślin, zwierząt i inteligentnych istot humanoidalnych. Możemy kreować góry, jeziora, zmieniać biegi koryt rzek i zalesiać ogromne połacie terenu.

Zaprezentowany na Gamescom zwiastun zadziwia możliwościami i łatwością z jaką można wprowadzać kolosalne zmiany w terenie. Całość ma opierać się na bardzo prostym w obsłudze systemie sterowania. Nawet bez wpływania na świat gry będziemy mogli obserwować zmiany w nim zachodzące. Realistyczny silnik fizyczny i dokładne algorytmy zakładają stopniowe zmiany w całym systemie bez ingerencji gracza.

„From Dust” według ostatnich informacji ma ukazać się na początku 2011 roku. Dostępny będzie tylko tryb kampanii, choć twórcy wspomnieli o dodaniu trybu multi już po wydaniu tytułu. Pozycję tworzy Ubisoft zapowiadając wersje na PC i Xboxa360.

„Deus ex 3 Human Revolution” – nareszcie więcej informacji
Podobnie jak to miało miejsce w pierwowzorze gracz ma dowolność w wyborze ścieżki prowadzącej go do wykonania misji. Można biegać z bronią strzelając do wszystkiego co się rusza, próbować sił w najróżniejszych technikach skradania a także starać się jak najwięcej dowiedzieć od spotykanych postaci.

Każdy ze sposobów zapowiada się ciekawie, choć trzeba przyznać, że przechodzenie kolejnego „Deus exa” tylko przy pomocy broni palnej i refleksu będzie dużym uproszczeniem. Interesująco zapowiadają się zwłaszcza zapowiedzi o systemie rozpoznawania mowy ciała i korzystania z niego przy porozumiewaniu się oraz używany w trybie skradania widok TPP. Umiejętnie używając argumentacji i społecznego wyczucia gracz będzie mógł ukończyć nowego „Deus exa” bez ani jednego wystrzału – tak przynajmniej zapowiadają twórcy.

Produkowany przez Square Enix „Deus Ex: Human Revolution” zostanie wydany na platformach PC, X360 i PS3. Według niepotwierdzonych informacji gra ma ukazać się w lutym 2011 roku.
 

 
„Metal Gear Solid Rising” – Raiden reaktywacja
Choć gra zapowiada się ekscytująco to warto zadać sobie pytanie czy to nadal będzie MGS? Na wypuszczonych przez twórców zwiastunach widać ubranego w wysokiej klasy technologicznej zbroję Raidena wymachującego kataną, który tnie przeciwników (dosłownie) na połówki i ćwiartki. Gameplay nie przypomina żadnej z poprzednich części kultowej skradanki, choć mowa jest o tzw. „hunting stealth”.

Jak zapowiada Konami, ukończenie Rising będzie możliwe bez odebrania ani jednego wirtualnego życia. W grze nie są też przewidziane żadne nagrody za zabijanie, niemniej podczas rozgrywki spotkamy wielu przeciwników nie-ludzi. Raiden stanie naprzeciw mechów, robotów i cyborgów.

Twórcy MGS Rising pragną zawrzeć historię Raidena pomiędzy MGS 2 Sons of Liberty i MGS 4 chcąc ukazać, jak doszło do ewolucji postaci (która przez wielu graczy została za występ we wspomnianej drugiej części po prostu znienawidzona). Wyraźną zmianą gameplay’u Konami chce trafić do szerszej publiczności, zniechęconej poprzednimi częściami MGS nastawionymi na infiltrację i pozostawanie w ukryciu.

„MGS Rising” ma być połączeniem skradanki i slashera, ale z tego co widać na zwiastunach, zanosi się raczej na to drugie. Niemniej tytuł zapowiada się bardzo ciekawie. Na zaprezentowanych fragmentach największe wrażenie robi plastyczność otoczenia – Raiden może pociąć praktycznie wszystko. Poczynając od przeciwników po samochody na ścianach, latarniach i arbuzach kończąc.

Wiadomo też, że MGS: Rising nie będzie pojedynczym epizodem, a początkiem nowej serii. Jeżeli gra się przyjmie, powstaną nowe części. Tytuł zostanie wydany na PS3 PC i X360.


 
„Catherine” czyli erotyczny horror
Zapowiada się ciekawe połączenie klimatu Silent Hill i gry erotycznej. Tak przynajmniej twierdzą twórcy „Catherine” japoński zespół, znany z fanom jRPG z serii Persona.

„Catherine” opowiada historię 30-letniego Vincenta regularnie nękanego przez nocne koszmary. Szansą na rozwiązanie problemu okazuje się być spotkanie z młodą dziewczyną, tytułową Catherine,

Zapowiedź zaprezentowana na Gamescom ukazuje intrygujące połączenie stylu japońskiego komiksu z odważnymi scenami erotycznymi i zakręconym sposobem narracji. Gra ma ukazać się pod koniec roku w Japonii na X360 i PS3.


 
„Pro Evolution Soccer 2011”
Na targach zaprezentowano także nowe informacje o jednej z najlepszych gier sportowych dotyczących piłki nożnej. Ponad 6 minutowy zwiastun pokazuje nowe pomysły mające się znaleźć w najnowszej odsłonie Pro Evo.

Konami zapowiada m.in. bardziej dynamiczny gameplay, ponad 1000 nowych ruchów oraz rozbudowany tryb ligi mistrzów online. W nowym PES znajdzie się także edytor tworzenia własnego piłkarza, boiska i klubowego logo.


 
„Enslaved”
Ponieważ Ninja Theory ma spore doświadczenie w tworzeniu gier akcji, „Enslaved” zapowiada się na niezłą przygodę w klimatach bajeczno – kolorowo – postapokaliptycznych. Historia opowiada losy potężnego Monkey’a i inteligentnej Trip. Razem mają tworzyć zgrany duet siły i sprytu.

Prezentowany na Gamescom gameplay zawiera walkę Monkey’a wielkim robotem, a także fragment pościgu Monkey’a na antygrawitacyjnej desce za porwaną Trip. Inny fragment poziomu pokazywał Trip, która używając szpiegowskiej elektronicznej ważki sonduje teren, który ma eksplorować Monkey.

„F.E.A.R 3”
Na targach zaprezentowano także fragment nowej części popularnego połączenia FPS-a i horroru. Prezentowany gameplay ukazywał parę technik straszenia takich jak nieodłączna serii mała dziewczynka ukazująca się w najmniej oczekiwanych momentach, nabierająca różnych kształtów kołdra czy atakujące z wielu stron zombie.

Widać, że gra będzie bardzo krwawa i brutalna, chyba przebijając tym poprzednie części.  F.E.A.R. 3 mimo wcześniejszych zapowiedzi ukaże się w przyszłym roku.


 
Adam Szymczyk

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 1

Dodaj komentarz »
  1. Głowy nie dam, ale w odmianie „Monkeya” chyba nie powinno byc apostrofu (por. „Disneya”).

css.php