Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

5.02.2007
poniedziałek

E-zakupy

5 lutego 2007, poniedziałek,

Karty.jpgWIRTUALNE ZAKUPY CORAZ POPULARNIEJSZE

Coraz częściej kupujemy w Internecie, ale i tak płacimy gotówką.

W zeszłym roku z Internetu korzystało już 37%. Polaków powyżej 15-ego roku życia jak wynika z badania NetTrack SMG/KRC. Co czwarty internauta jest klientem e-banku, a niewielu mniej w 2006 roku dokonało przynajmniej jednego zakupu w sklepie internetowym.

Wśród kupowanych w Sieci produktów przeważają książki (14,2%), odzież i buty (12,4%) oraz telefony komórkowe i akcesoria (9%). Na dalszych pozycjach jest sprzęt komputerowy, RTV, płyty z muzyką i kosmetyki. Chętnie bierzemy udział w aukcjach on-line (20 proc. internautów).

Zainteresowanie internetowymi sklepami, aukcjami i e-bankowością nie przekłada się jednak na wzrost liczby transakcji on-line dokonywane za pomocą kart płatniczych. Aż 70 % kupujących wybierało płatność gotówką przy odbiorze. W krajach zachodnich proporcje są odwrotne.

Według danych eCard w 2006r. internauci zrealizowali za pomocą kart płatniczych ponad 760 tysięcy transakcji na łączną kwotę ponad 181 mln złotych. Średnia wartość transakcji on-line wyniosła 237 zł. Wśród e-klientów przeważają osoby do 39-ego roku życia, częściej są to mężczyźni, przedstawiciele wolnych zawodów i pracownicy umysłowi.
(kw)

Źródło: Raport Money.pl i eCard.
   
Przeczytaj także:
 
Wirtualny swiat naszych pieniedzy – krótki przewodnik dla e-klienta
 Bezpieczenstwo e-bankowania
 Jak korzystać z aukcji on-line
 Kupowanie w sklepach internetowych
 Jak znależć dobry e-sklep?
 Pierwsze kroki w e-sklepie
 Prawa e-klienta

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop
css.php