Młodziutkie Dark Stork Studios namówiło do współpracy nad udźwiękowieniem swojej pierwszej gry Jana A. P. Kaczmarka, laureata Oskara za muzykę do filmu „Marzyciel” i twórcę Międzynarodowego Festiwalu Filmu i Muzyki Transatlantyk.
Znane nazwiska nie gwarantują dobrych gier, zwłaszcza jeżeli mówimy o dopiero debiutującym w branży developerze. Mimo wszystko warto o tej współpracy wspomnieć, bo nieczęsto się zdarza, żeby tak znana osobistość pracowała nad grą wideo. Przynajmniej w Polsce – na Zachodzie częściej dochodzi do tego typu współpracy. Harry Gregson-Williams pracował wszak nad ścieżką dźwiękową Call of Duty 4: Modern Warfare i serii Metal Gear Solid, a Hans Zimmer Call of Duty: Modern Warfare 2 i Crysis 2.
Jan A. P. Kaczmarek został „konsultantem artystycznym”, co najprawdopodobniej nie oznacza, że usłyszymy jego autorskie kompozycje. Ale nawet taka rola może w pierwszej produkcji Dark Stork zaprocentować. A czym będzie sama gra? Tego tak naprawdę nie wiadomo.
Twórcy obiecują światowej klasy produkcję na PC, póki co jedynym konkretem jest jednak licencja na silnik Unreal Engine 4. Brzmi ambitnie, ale należy pamiętać, że Unreal Engine 3 i CyEngine 3 nie stworzyły z Afterfall: InSanity i Sniper: Ghost Warrior 2 dobrych gier. Mimo wszystko czekamy na pierwsze zapowiedzi poznańskiego developera, za którym jak donosi PolskiGamedev, stoi „Mikołaj Świtalski, syn Mariusza Świtalskiego, który wedle tygodnika Wprost znajduje się obecnie na 21. miejscu listy najbogatszych Polaków”.
Czujemy się zaintrygowani – oby duże nazwiska przełożyły się na równie wielką grą, a Poznań dołączył do Warszawy, Wrocławia i Krakowa na developerskiej mapie Polski.
Paweł Olszewski
20 października o godz. 21:56 544783
hurra! no, prosze, cos sie ruszylo, rzucili na tace 😉
20 października o godz. 21:59 544784
p.s.
mam ostry atak infantylizmu i odpalam nowe „neverwinter nights”, yep