Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą Technopolis - O grach z kulturą

13.03.2009
piątek

„Madagaskar 2” – recenzja gry

13 marca 2009, piątek,

WYGINAJ ŚMIAŁO PALCE

Pierwsza myśl po zagraniu w „Madagaskar 2”? Nie warto latać liniami lotniczymi obsługiwanymi przez pingwiny, bo – jak powszechnie wiadomo – akurat te ptaki nie są w sprawach lotnictwa specjalistami.

Tak się przedstawia symbioza przemysłu filmowego i „growego”, że prawie żaden film nie może się już obyć bez marketingowego wsparcia gry wideo. Współpraca ta wychodzi raz lepiej, raz gorzej, a „Madagaskar 2” jest, szczęśliwie dla naszych milusińskich, raczej tym drugim przypadkiem.

Historia, opowiedziana wiernie względem filmowego pierwowzoru, wygląda tak: Znani nam już uciekinierzy z nowojorskiego zoo postanawiają powrócić do cywilizacji. Za środek transportu ma posłużyć znaleziona w dżungli nieśmiertelna dakota (transportowy samolot DC 3), wyremontowana przez pingwiny przy użyciu takich materiałów jak bambusowe patyki i liany i za pomocą wielkiej katapulty wystrzelona w powietrze. Ta pierwsza część gry, dziejąca się jeszcze na Madagaskarze, pozwala nam zapoznać się ze sterowaniem i specjalnymi zdolnościami bohaterów.


Sceen z gry Madagaskar 2

A potem, kiedy już pełna wdzięku hipopotamica Gloria o kształtach powszechnie określanych jako „rubensowskie” naciągnie linę startową, samolot wystrzeli w stronę N.Y. Jednak biodegradowalny aeroplan nie zdoła dolecieć do celu i w sposób dość gwałtowny wyląduje w sercu afrykańskiego buszu. I tu dopiero zobaczymy, na co naprawdę stać każdego z bohaterów.


Sceen z gry Madagaskar 2

Najważniejszą postacią „Madagaskaru 2” jest lew Aleks, którego animowana kreacja do złudzenia przypomina Achillesa w interpretacji Brada Pitta – ryczącego, potrząsającego złotą grzywą i wdającego się w awantury. Aleks występuje wszędzie tam, gdzie trzeba przetrzepać komuś skórę (lub pióra), poza tym świetnie skacze, wspina się i zjeżdża na linie. Zebra Marty to świetny biegacz i kopacz – potrafi nie tylko grać w piłkę, ale też za pomocą kopyt przesyła na duże odległości rozmaite rzeczy.


Sceen z gry Madagaskar 2

Melman, hipochondryczna żyrafa (poza tym, że bez przerwy narzeka i boi się dosłownie wszystkiego) posiada umiejętność latania, machając nogami jak helikopter, toczenia się, wbijania nitów głową oraz zna się nieco na medycynie. Pozostali bohaterowie to sympatyczna Gloria, lemur Julian (ten, co „wygina śmiało ciało”), będące bytem zbiorowym komando pingwinów oraz nowa postać – wielki (dosłownie) bajerant i casanowa, hipopotam z klatą i świetnym poczuciem rytmu – Moto Moto.

Środowisko gry to 12 kolorowych (choć na szczęście nie „bajecznie”) plansz w pełnym 3D, na których aktywne są tylko elementy konieczne do ukończenia poziomu  (np. toczące się głazy).


Sceen z gry Madagaskar 2

Przemieszczamy się po nich we wszystkich trzech wymiarach, wspinając się, skacząc, biegając i latając. Zwraca uwagę, że poszczególne zadania, w wielkiej ilości i bardzo różnorodne, są dość krótkie. Starszych graczy pewnie by nieco irytowały ciągłe zmiany bohaterów i scenerii, ale pamiętajmy, że „Madagaskar 2” jest grą dla dzieci.


Sceen z gry Madagaskar 2

Po zasięgnięciu opinii przedstawiciela grupy docelowej można napisać, że: „gra jest fajna, podoba się w niej wszystko, nie podoba się pływanie, najfajniejsze jest skakanie na tramponie (czytaj: trampolinie), a najbardziej ulubionym zwierzakiem jest Marty.”


Sceen z gry Madagaskar 2

Fragment wypowiedzi użytkownika dotyczący pływania odnosi się do kłopotów z kontrolą postaci i pracy kamery, czyli tradycyjnymi, a wciąż nierozwiązanymi niedogodnościami sterowania w zręcznościowych grach 3D. Jest to jednak chyba jedyna  większa wada tego sympatycznego tytułu. „Madagaskar 2” to sprawnie zrealizowana i bezpretensjonalna gra dziecięca, którą można z czystym sumieniem polecić i rodzicom, i małoletnim miłośnikom pozbawionych przemocy „skakanek”.
  

Jan M. Długosz

Ocena: 70%
 

0% 100%

Zalety: Ładna, kolorowa, trójwymiarowa gra dla dzieci (a nie dla rodziców), dużo zróżnicowanych zadań, małe wymagania sprzętowe.

Wady: Kłopoty ze sterowaniem i pracą kamery.

Dla rodziców: Gra przeznaczona jest dla dzieci powyżej 7 lat (PEGI 7+), młodsi mogą mieć małe kłopoty z opanowaniem sterowania. Poza tym ? polecam.

Wymagania sprzętowe gry Madagaskar 2: Windows XP / Vista, procesor Pentium 4 1.7 GHz lub Athlon 2100+,512 MB pamięci RAM dal Win XP, 1024 MB dla Win Vista, karta graficzna z 128 MB, 7.3 GB wolnego miejsca na dysku twardym..

Madagaskar 2, gra zręcznościowa, od lat 7 (PEGI 7+), w pełnej polskiej wersji językowej. Producent Activision, dystrybutor: LEM. Cena: 99,99 zł.
 

 
Zobacz trailer gry
:
 

 

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 5

Dodaj komentarz »
  1. chcę grać w Madagaskar…

  2. Bardzo fajnie że zrobili tą stronę bo jak mam trudności z grą bo nie umiem zrobic jakiegoś zadania w grze Madagaskar 1 to po prostu klikam na internet i piszę Chce grac w madagaskar2 i już mam recenzje gry i klikam na to znajduje pomoc i już a poza tym są tu rożne piosenki które bardzo,bardzo mi się podobają.Dziękuję temu kto zrobił ta stronę ponieważ jest ona bardzo przydatna a również fajne są tam piosenki.Dziękuje

  3. ja chce w to grać moge prosz bo nie moge w to zagrać bo niewiem jak w to wejść dziękuje

  4. chce grać w madagaskar

  5. ja nie mam tej gry ale chcę ją mieć

css.php